דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / "אם יום תעזבני יומים אעזבך"

"אם יום תעזבני יומים אעזבך"

laitman_2009-02-17_1673_70.jpg

אנחנו נמצאים בשליטה מוחלטת של הטבע, אנחנו מנוהלים על ידו בכל הפעולות שלנו, הפעולות של הגוף ושל הנשמה. אך המקובלים אומרים שיש לנו בחירה חופשית, אחרת לא היה שום טעם לברוא את כל הבריאה הזאת, אם הכוח העליון היה קובע מראש הכול באופן חד משמעי, את מה שיתרחש עם הנברא.

אך הבחירה החופשית נמצאת מעל לחיים העכשוויים שלנו, רק שם להיכן שאנחנו רוצים לעלות מעל לטבע האגואיסטי שלנו, למימד עליון יותר, בתכונת ההשפעה. רק בעלייה הזאת ממדרגה למדרגה אנחנו יכולים לבחור, לעלות מעל המכות של הטבע, אם לא נרצה להשתמש בבחירה החופשית שלנו ולא נשקיע מאמץ עצמי, או שבעצמנו נשתוקק להתפתח באותו הכיוון, כלומר לראות בו את המטרה הנכספת והרצויה. אם אנחנו מחפשים כוחות שיעזרו לנו לבצע את העלייה הזאת, שם אנחנו מוצאים את הבחירה החופשית שלנו.

המקובלים מסבירים שהבחירה חופשית היא רק בבניית הסביבה הנכונה. אני בכל מקרה מתקדם תחת השפעת הסביבה, רק שאינני בוחר בה. אך אני יכול בעצמי לבחור לעצמי סביבה ובכך לזרז את ההתקדמות שלי, וכמו כן לשנות את אופי העלייה הזאת. במקום להתרוצץ תחת מכות הגורל מצד לצד, כמו חיה מוכה, אני יכול לעלות בדרך נפלאה, לפי רצוני, מלא ברגש, הבנה ובכוחות עצמיים, כיאה לאדם.

אם אני חוקר את המטרה, רוצה להתקרב אליה ומבין, שלהאצת ההתפתחות שלי נחוץ לי למשוך יותר אור, ממה שמגיע אליי באופן טבעי, סימן שאני מנצל את האמצעי שניתן לי הנקרא תורה, האור העליון המושך אותי ומחזיר אותי למוטב. וביחס לעבודה הזאת כתוב, שאם אנחנו עוזבים אותה אפילו ליום אחד, מבלי ליישׂם את הבחירה החופשית, אז עוצרים אותנו מלהתפתח במשך יומיים, ולא נותנים לנו להתקדם באופן עצמאי. אז מתחילים לפעול עלינו כוחות טבעיים עליונים.

הרי לא מספיק לאבד אפילו במידה את המאמץ שלא הושקע, אין זה יכול ללמדנו. לכן יש צורך לתת לנו עונש, קצת יותר ממה שעשינו, כדי שבפעם הבאה כאשר יופיע בדרכנו מכשול חזק וגדול יותר, אנחנו בכל אופן ניזהר לא למעוד בו. לכן החוק הרוחני קובע: "אם יום תעזבני יומים אעזבך".

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 09.07.2010

רשומות קודמות בנושא:
במה תלוי העתיד שלי
האמצעי היחידי להתקדמות
תבחר בעלייה, לא תצטער!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest