דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אל תפריע לעבודת הבורא!

אל תפריע לעבודת הבורא!

laitman_2010_8294_us-70.jpg

שאלה: מאז שהתחלתי לעסוק בהתפתחות הרוחנית שלי, גדלים בי כל מיני רצונות השייכים לעולם הזה. אני כל הזמן מנסה להתגונן בפניהם: מהרצון לשליטה, לידע, אך הכול לשווא. האם זה מפריע להתקדמות?

תשובתי: לא צריך לעבוד כנגד הדחפים והרצונות הטבעיים. אין כפייה ברוחניות! אסור לנו להשמיד רצונות בתוכנו, לדכא אותם בכוח, לעצור אותם בתוכנו. תמשיך להתקיים בצורה נורמלית, כרגיל. אך תשקיע את כל כוחותייך בלמשוך את המאור המחזיר למוטב. עד היום התפתחת על חשבון הטבע הטבעי שלך שניתן לך מלידה, ולפי מה שהוסיפו לך החינוך והשפעת הסביבה, בכך שהחדירו לך ערכים וחישובים. כל זה נובע מתוך הטבע הגשמי.

אך עכשיו ניתנת לך הזדמנות לקבל טבע שני, אז תן לו להתפתח! אל תנסה לעשות איתו משהו בכפייה, זה אסור. אל תתערב בעבודת הבורא! רק תשקיע את כל הכוחות, כדי לעזור לעצמך להתפתח רוחנית, אך אל תיגע ברצונות ובתכונות הגשמיים שלך. אל תנסה להתגבר עליהם! כוח ההתגברות מגיע מהאור, הוא יעשה בך צמצום וייתן מסך.

הגבורה היא לא בניסיון לדכא באופן חיצוני את כל הרצונות שבי, כאילו זה לא חשוב מה יש לי בפנים, העיקר כיצד אני נראה מבחוץ, זה נקרא גישה של "מוסר" (מורל דתי), שאינו מקובל מנקודת מבטה של חכמת הקבלה. אנחנו צריכים לתת למאור המחזיר למוטב לעבוד, ולזה מכוונת כל השיטה הקבלית. צריך רק ליצור תנאים שמהנקודה שבלב שלי יתפתח עולם שלם! רק בכך אנחנו עוסקים ולא בשום דבר אחר.

ולא צריך לשׂים לב למה שמתרחש עם הטבע הראשוני שלנו בעולם הזה, תחייה, עשה כל מה שדרוש לקיום הנורמלי, ואל תאבק ברצונות שלך. אך תרכז את כל תשׂומת הלב על החלק השני של המציאות. ומה שיקרה כתוצאה מהתפתחות הטבע השני הזה, כיצד ישתנה הטבע הראשון, זה לא ידוע מראש. יכול להיות שבשלב כלשהו של ההתפתחות הרוחנית תרגיש בתוכך אכזריות גדולה, רצונות גשמיים חזקים יותר: למזון, מין, משפחה, שליטה, כסף, אל תנסה לתקנם, רק תמשוך אלייך את האור. אחרת רק תקלקל לעצמך. זוהי אזהרה חשובה מאוד. כואב לראות כיצד רבים גורמים לעצמם בזה נזק רב.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "גוף ונפש", 24.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
לתפוס בחבל שזורק לנו הבורא
בשביל מה אנחנו צריכים את הבורא?
האור עושה את הכול!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest