דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אל תפחד מהחושך, יש בתוכו אור

אל תפחד מהחושך, יש בתוכו אור

מיכאל לייטמן

שאלה: לא ברור לי למה עליי לדעת על כל הפרטים הקטנים האלה שעליהם מספר ספר הזוהר, אם אינני מסוגל לחדור לעומקם?

תשובתי: ספר הזוהר הוא מערכת שלמה שבה אתה נמצא, בדומה לקורי עכביש, כמו ברשת. זוהי מערכת הבריאה, שבה נמצאים כל הנבראים, והיא כולה – הבורא.

אנחנו קוראים בספר הזוהר ורוצים להתאחד, בכדי לעורר את השפעתה של המערכת הזו עלינו, כדי שהיא תתחיל לעבוד עלינו, תהפוך אותנו לחלקיה הפעילים, המבינים, הפועלים באופן עצמאי, המתקדמים קדימה.

ספר הזוהר מספר על עבודת המערכת בכל העמקות שלה, שאותה כמובן אינך תופס עדיין, בכל הרבגוניות שלה. אבל יתגלה לך רק מה שנחוץ לך בכל רגע של ההתפתחות.

אנחנו קוראים את מה שנשאר מספר הזוהר המקורי, אשר היה גדול פי 20-30 בנפח, ממה שהגיע עד לזמנינו. ואל תשכחו, כל זה נכתב כמעט לפני 2,000 שנה!

תארו לעצמכם, שאם אחד ממחברי הזוהר היה מגיע אלינו עכשיו והיה מעביר שיעור; אנחנו היינו מבינים אותו, כי הרי הוא היה מדבר בשפתנו, על מה שאנחנו לומדים עכשיו ורוצים לגלות. והאדם הזה הוא מהעבר הרחוק!

האם ניתן לדמיין משהו דומה באיזו תרבות אחרת, שבני אדם ירצו לראות וללמוד מאחד האבות הקדמונים שלהם, יקנאו ברמתו הרוחנית והמוראלית, יבינו אותו, ירצו לשמוע אותו, יקבלו וידברו באותה השפה על אותם הדברים?!

העניין הוא, שהמערכת שהמקובלים האלו מתארים לנו בספר הזוהר היא פעילה וקיימת; ריאלית, גלובאלית ונצחית. אנחנו נמצאים בתוכה, וכל אחד מגלה אותה באותה המידה, עד כמה שהוא מסוגל להרגיש.

אתה מרגיש את עצמך כאילו מתוך האור אתה נכנס אל תוך החושך, ובתחילה נדמה לך שבחושך הזה אתה לחלוטין לא רואה שום דבר. אבל כאשר אתה נמצא שם כמה דקות, אתה מתחיל בהדרגה להבחין בחושך הזה יותר ויותר. ואחר כך אתה רואה, שאתה כמעט ולא זקוק לאור, ואפילו אין צורך להדליקו! ישנה איזו הארה חלשה – וזה מספיק לך.

תחילה אתה נכנס לחשכה רוחנית והולך לאיבוד. אבל אתה צריך להתחבר קצת יותר עם אחרים, ועוד קצת יותר הטקסט של הזוהר ישפיע עליך ואתה מתחיל להרגיש היכן אתה נמצא. במקום ההרגשה העכשווית של העולם הזה, אתה מתחיל להרגיש, שסביבנו פועלים כוחות שונים המשפיעים עלינו, ואנחנו מחוברים אליהם. האוויר ייהפך לסמיך יותר ויכלול בתוכו את העולם הרוחני – אתה רק תמשיך!

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 11.02.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest