אל תפחד להסתבך

מיכאל לייטמן

שאלה: מדוע ככל שאתה מסביר יותר על מבנה העולמות הרוחניים, כך אני מסתבך עוד יותר?

תשובתי: תאר לעצמך שאני מגיע לרופא ואני מספר לו על כל מיני סימפטומים חיצוניים שקורים לי. הוא עושה לי כל מיני בדיקות, ודן על התוצאות עם רופא אחר. כשהם משוחחים ביניהם, אינני מבין דבר למרות שהם מדברים עליי, על התחושות וההרגשות שלי, על הבריאות שלי, משום שהם דנים עליי בדרגה יותר פנימית, המתרחשת בתוכי. אחר כך הם נותנים לי איזה כדור, שגם הרכבו הכימי אינו ידוע לי, אני רק מאמין להם שהכדור יעזור לי, ולכן אני נוטל אותו. מובן שהרופאים בלבלו אותי עם כל המידע הרפואי, ובכלל לא היה כדאי לי לשמוע אותם. אך בעולם שלנו הכדור שהם נתנו לי עוזר, ואין זה משנה אם הבנתי את הרופא או לא.

הנה אני קורא את מה שהרופאים המקובלים כותבים עליי, מקובל אחד כותב לשני על מה שמתרחש בתוך הנשמות במערכת, היכן הן צריכות לתקן את עצמן. מובן, שאינני מבין בזה דבר! אך הודות לעובדה שאני ניכלל בתוך הסיפור הזה, אני רוצה להבין ולהרגיש אותו, אני מתחבר איתם ומתקרב לכך.

אם אני רוצה להפוך להיות מקובל כמותם, אני מנצל את הקשר איתם ולומד כיצד לעשות זאת. אם אני מרגיש את עצמי מבולבל, אך בכל זאת רוצה לחדור אל האמת, אני מרגיש שהספר מדבר עליי, על תיקון נשמתי, אז אין לי ברירה – אני חייב ללמוד את שפתם ולהבין על מה הם מדברים (כמו שלומדים לטינית בלימודי הרפואה).

המקובלים כתבו את הספרים האלה עבור מקובלים כמותם. הם מדברים ביניהם בשפה שהם מבינים, כי הרי הם מדברים על עולם אחר, על הבנות רוחניות. אינני מבין בכלל, על מה מדובר שם. אך אם אני משתוקק להבין את מה שהם מלמדים, אני משתוקק לחיות בזה, להרגיש, אז אני פותח את הספרים האלה ומשתדל לחדור לתוכם. אין זה משנה עד כמה אני מבין, עליי לרצות להיכנס עם תחושותיי ורגשותיי פנימה, ולא להבין בשׂכל החיצוני שלי.

עליי לבקש גילוי! אני חייב לראות את מה שהם מספרים עליו. הרי הם כותבים על מה שהם רואים ומרגישים, אני גם כן רוצה להרגיש! לכן, כל מה שאינני רואה, מבין ומרגיש, חייב לדרבן אותי להמשיך קדימה.

מתוך שיעור על תלמוד עשר הספירות, 02.04.2010

רשומות קודמות בנושא:
תבקשו ותבינו!
לגלות את הזוהר בתוכי
הזוהר מתגלה בתוכי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest