דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אל תפגר אחרי הרכבת שלנו!

אל תפגר אחרי הרכבת שלנו!

laitman_19_wp.jpg

שאלה: כיצד עלינו לעבוד במהלך היום על בניית החברה הקבלית, כלי שנבנה על ידינו בכדי להתמלאות באור של הבורא, הגילוי שלו? כיצד להעריך את מצבה של הקבוצה שלי ושל הקבוצה העולמית?

תשובתי: כל ההבטחות של הבורא, המועברות לידינו מבעל הסולם והרב"ש, הן קריאה לאיחוד ודבקות. את נקודת המגע הזו הרב"ש מגלה ומספר מה היא כוללת בתוכה. אך להשיג אותה ניתן רק על ידי השילוב בתוכי של כל התכונות המנוגדות.

מאחר ואיני שלם, התכונות האלה נדמות לי כשונות. אך ככל שאעסוק בזה יותר, כך מהר יותר אראה, כיצד כל זה מתכווץ לנקודה אחת יחידה הנקראת יחוד. בנקודת הייחוד הזאת מתמזגים: אני, הבורא, המאמצים שלי, החברה, תיקון היצר הרע, גדלות המטרה והשפלות העצמית, כוונת ההשפעה ותחתיה ההתחלה האגואיסטית, הכול מתאחד לאחד שלם.

לא ניתן לתלוש איזה סעיף אחד ולהינעל עליו. כל אחד חייב לעבוד על המאמר שלו במשך היום, לקרוא אותו כמה פעמים, ולערוך תקציר. פתאום תגלה, שהתכנון הקצר הזה יכול לבחון את הנושא מהיבטים שונים. אך העיקר הוא העיסוק עצמו! הוא מושך אלינו את המאור המחזיר למוטב.

לא דורשים מהאדם מסקנות נכונות ומוצלחות, ככל שאנחנו מתקדמים הלאה, כך אנחנו מצליחים פחות בסיכומים חכמים, אנחנו נרגיש את עצמנו יותר ויותר שבורים ושאיננו מוכשרים בכלום. נדמה, שאנחנו נעים לכיוון השלילי, אך את ההרגשה הזו נותן לנו האור, שמגיע אלינו ומעורר אותנו!

כל יום צריך להציב לעצמנו משימה חדשה, שכל אחד מבצע אותה במשך היום. ואם מישהו לא ביצע את המשימה הזאת, הוא כבר נפלט ממנה. למחרת הוא כבר אינו יוכל להמשיך יחד עם כולם, הרי אנחנו עוברים באופן רציף ממצב למצב. איני יכול לדלג מעל כמה מצבים, ולקפוץ לרכבת הדוהרת.

לכן, אם התחלנו בעבודה הזאת, כעת כל יום צריך לדאוג לבצע אותה, למרות כל מצבי הרוח שלנו. צריך לעזור זה לזה, כדי שאף אחד לא ייפול, כי כל אחד שנופל מפריע, לכל השאר להבין ולקלוט הכול כמו שצריך.

מתוך שיעור על מאמר הרב"ש, 16.05 2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
לעלות ולהתקדם הלאה
חוסר מעש זה רע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest