דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אל תחכה שמלמעלה יצלצל השעון…

אל תחכה שמלמעלה יצלצל השעון…

מיכאל לייטמן

קודם כל צריך להודות על כך שמגיעות אלינו השאלות של האגו שלנו: מי? ומה? הרי הן מתעוררות בזמן המפגש בין הבורא, משה ופרעה. פרעה אומר למשה: "מי הוא ה' אשר אשמע בקולו?". בכך אתה כבר מגלה בתוכך את נקודת "משה" שמגיעה מהבורא אל פרעה ואז בתוכך מופיעות השאלות האלה. השאלות האלה הן כבר לא בדרגת העולם הזה, אלא בדרגה רוחנית. כעת צריך ללכת הלאה ולפתח אותן עוד יותר.

אתם זוכרים מה קרה כתוצאה מכל השאלות האלה, כפי שמספרת התורה? – משה פוחד אך אין ברירה, הוא שוב ושוב מגיע יחד עם הבורא אל פרעה, ופרעה, הרצון האגואיסטי שלנו, מקבל מכות. כך האדם מתקדם. הבורא בעצמו אומר שבכוונה הוא מכביד את ליבו של פרעה, של האגו שלנו. ופתאום משתלטים עלינו כל מיני חשבונות אגואיסטיות, שוב מתעורר העניין כלפי העולם הזה, ונדמה שהוא מלא באפשרויות.

אנחנו חושבים שניתן להשׂיג בו הצלחה ואיננו מבינים למה עזבנו אותו, איפה הכבוד, הכסף, השליטה, האפשרות להתבסס בו לא פחות מהאחרים. יהיו עוד המון שאלות מהסוג הזה, וההתקדמות אפשרית רק בעזרת הסביבה.

אנחנו רואים שכל עוד לא מגיעות כל "מכות מצרים" האלו, "עָם ישראל" שבנו אינו מתעורר. זה מתרחש ממש לפני היציאה. ובינתיים עלינו להתחזק… ואת כל הכוח, את כל אור הבורא, העזרה העליונה, אנחנו יכולים לקבל רק דרך הסביבה, אין מקום אחר. האור מגיע מספרי הקבלה, אך אם אינך קשור לסביבה, הם לא ישפיעו עליך. בשביל למצוא את הבורא ויחד עימו ללכת אל פרעה, נחוצים לך סביבה וספרי מקורות.

כך צריך לענות על השאלות האלה, אפילו עוד בטרם הן התעוררו בנו. אל תחכה שמלמעלה יצלצל השעון ויבואו מכות מצרים, תתחיל כבר עכשיו להשקיע בקבוצה ולהכין לעצמך תמיכה חזקה. ואם הקבוצה תיתן לך כוח, אתה תתקדם מבלי להרגיש נפילות, האוטו שלך תמיד ידהר קדימה עם הדלק הזה.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 03.08.2010

רשומות קודמות בנושא:
תשתדל להיאחז בבורא!
הבריחה מבית פרעה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest