דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אל תחיו בעבר אלא בציפייה לעתיד

אל תחיו בעבר אלא בציפייה לעתיד

Laitman_2011-12-06_1228_w.jpg

שאלה: כיצד אנחנו יכולים לעלות מחדש לאותה רמת החיבור שהייתה לנו בכנס בערבה? כיצד ניתן לעשות כך שהעבודה שלנו תהיה ישרה, ללא כל מיני שאלות?

תשובתי: הכול תלוי בכוונה שלנו: האם בכל רגע, מה שלא אומר, מה שלא אעשה, מה שלא אשמע, אני חושב על קירוב, על איחוד, על יצירת רגש משותף כללי, שבו יתגלה הבורא, האור?

בדומה לאדם שיש לו בעיה גדולה מאוד, או שמחה גדולה מאוד. נניח, שבערב מצפה לי פגישה נעימה, ארוחת ערב עם אנשים יקרים לי, או אירוע מיוחד. וביום אני צריך לעבוד, לשוחח עם עמיתים לעבודה, לפתור בעיות. אך כל היום אני חי בציפייה לקראת מה שעומד לקרות בערב. יחד עם הבעיות והדאגות, שאותן אני פותר בכל דקה, המחשבה על כך שבערב מצפה לי משהו נעים וטוב, אינה עוזבת אותי. שתי מחשבות!

כך גם כאן. אנחנו יכולים לשוחח, יכולים לעשות מה שבא לנו. אנחנו בכוונה מסתגרים מכולם, כדי להגיע בינינו לריכוז הכוונות המקסימאלי האפשרי. והכוונה צריכה להיות קבועה. מה שלא נשמע, מה שלא נעשה, מה שלא נאמר, אנחנו כל הזמן צריכים להיות במתח, בחיפוש, להשתוקק להרגשת האחדות בינינו, לקשר שבו צריך להתגלות הבורא. זה מה שעלינו לעשות.

דבר נוסף. אתה אומר: "אנחנו הרגשנו משהו באיחוד הקודם שלנו במדבר". אני לא רוצה להיזכר בזה, זה היה בעבר. אני רוצה לעלות עכשיו ולהרגיש משהו חדש לחלוטין, את המצב הבא. אני לא רוצה לחזור לעבר ואפילו לא לחשוב עליו. כל פעם אני ניצב בפני משהו חדש לגמרי. והחדש הזה, יהיה הרבה יותר טוב, יותר גדול, יותר עמוק מהקודם. רק כך אנחנו צריכים לחשוב!

לכן אל תנסה להזמין בתוכך הרגשות ישנות, הן רק יזיקו. אל תחיו בעבר!

המעשים הבאים שלנו צריכים להיות מכוונים לקירוב מעשי וליצירת החוש (כלי הקליטה) החדש.

וזה צריך להיות הרבה יותר חזק, יותר מוחשי, ממה שעשינו במדבר או במקומות אחרים. אנחנו צריכים יחד, בכך שכוללים את כל החברים שלנו בכל העולם, להרגיש שכולנו יחד עולים, מייצרים בתוכנו את החוש החדש הזה, יוצרים את התנאים כדי להרגיש אותו. ואנחנו נרגיש אותו, זה כבר ממש בפתח, כבר נמצא בנו, רק עוד קצת, והוא יתחיל להתגלות.

מתוך שיעור מס' 1 מהכנס בליטא, 23.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
עצות לפני הכנס
להבין את המתנה שקיבלנו
נוסטלגיה על העתיד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest