דף הבית / משבר עולמי / תפקיד ישראל / אל תהיה איינשטיין

אל תהיה איינשטיין

אני לא מתכוון לנסות התקרב לאף אומה מבין אומות העולם, או לקנות אותם בכסף, ביחס טוב, וכדומה.

במהלך ההיסטוריה אומות העולם ראו שנעשו הרבה פעולות טובות ויפות מצד עם ישראל, ולמרות זאת אף אחד מהם לא הרגיש צורך להודות לנו על כך, אף לא אחד מהם. אלא ההיפך, הם קיבלו את זה כאילו שזה מגיע להם. אני מתייחס אליהם כך, לא בגלל שאני לומד את זה מההיסטוריה, אבל אפשר ללמוד גם מההיסטוריה שזה לא יעזור לנו. לא יעזור לנו להיות טובים לאומות העולם ולהראות להם כמה אנחנו יכולים לתרום לעולם דברים טובים, חיוביים, חיוניים. לא, זה לא יעזור, לגמרי לא.

הם לא מצפים מאיתנו לדברים האלה, ולכן אם אנחנו פועלים לפי השכל שלנו ועושים פעולות יפות וטובות עבור האנושות, אף אחד מהם לא רושם את זה על חשבוננו. גם אם יהיו עוד מיליון אנשים כמו איינשטיין, ועוד כל מיני אנשים אחרים שתרמו לאנושות כל כך הרבה דברים טובים, שום דבר לא ישחק לטובתנו. כלום.

למה? כי הם מצפים מאיתנו רק לדבר אחד, שנאזן את כוח הרע וכוח הטוב שבטבע. וכולנו, כל האנושות הכוונה, נוכל להתקיים בעולם שכולו טוב. את זה דווקא עלינו ללמד את האנושות ולא כל מיני תיאוריות במדע או ברפואה, או בכל דבר אחר. באומות העולם לא מתרשמים מזה. ואנחנו מזניחים דווקא את העיקר, את חובתנו כלפי האנושות וכביכול "סותמים" אותה עם הדברים הקטנטנים

מתוך ישיבת כתבים, 7.2.2021

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest