דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אל תאמינו לי, תיווכחו בעצמכם

אל תאמינו לי, תיווכחו בעצמכם

שאלה: למה צריך להאמין לך?

תשובתי: לא צריך להאמין לי, כי למעשה אינכם יכולים לתפוס אותי לא על דבר אמת ולא על דבר שקר. אם אדם מבין את חכמת הקבלה, הוא יודע על מה אני מדבר, ואם הוא לא מבין, אז במה הוא יכול להביע את אי הסכמתו? מנקודת מבט של אי הבנתו? חכמת הקבלה אינה מערכת של ידע שמלמדים ומגישים לאדם, אלא מערכת של הדרכה והוראות שמובילה את האדם לגילוי העולם העליון. ולאחר מכן הוא כבר הולך, לומד ומבין אותו באופן עצמאי, לכן איני יכול לספר עליו.

לאדם אין "מכשירים" ו"כלים" תואמים, כלומר רגשות ותכונות תואמות כדי לקלוט אותו, מכיוון שהשגת העולם העליון מתרחשת רק בהידמות והשתוות אליו. גם כשהאדם קורא את ספרי הקבלה, הוא לא מבין דבר. אני יכול רק להסביר את שיטת הכניסה להרגשת העולם העליון, באיזה אופן לנוע לקראתו, כיצד להיכנס לתוכו דרך הקשר בין החברים, המשכת האור המקיף על עצמנו וכולי. את כל היתר  האדם יתחיל להרגיש ולהשיג על עצמו לאחר שיהפוך בעצמו למקובל.

שאלה: האם אפשר לכנות זאת כחלק הנסתר של התורה? מה שכתוב בספרי הקבלה, זה החלק הנגלה ומה שמושג זה החלק הנסתר?

תשובתי: להפך, החלק הנסתר זה אותו חלק שמתואר בספרים, ״מדרגות״, ״עליות״, ״גילויים״ וכולי. כי כשהאדם קורא הוא אינו מבין את מה שהוא קורא, אבל כאשר האדם משיג ומרגיש את העולם הרוחני, הוא מתגלה לו, ואילו עבור כל שאר בני האדם הוא נשאר נסתר.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 20.3.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest