דף הבית / קבלה ומדע / טבע / אל ההרמוניה הכללית

אל ההרמוניה הכללית

laitman_42.jpg

דעתו של מ. אנדרייב, מומחה לגיאוגרפיה, מרצה בכיר: "האדם והחברה מהווים חלק מהטבע. המשאבים הטבעיים ויכולת השחזור של החי הם מוגבלים. האדם הפך לכוח הגדול ביותר בפלנטה. בעיית מי השתייה הולכת ומחריפה. האוויר בערים הגדולות מורעל. נעלמים זנים רבים של בעלי חיים וצמחים. האיזון של הטבע מופר עד כדי כך שקיימת סכנת התאבדות אקולוגית של האנושות.

כל ההיסטוריה של האנושות היא היסטוריה של צמיחה כלכלית והרס שיטתי של הביוספרה. התפתחות הציוויליזציה הביאה לדילול הסביבה הטבעית ואת המקום העיקרי תפסה בעיית ההישרדות של כל החי על פני האדמה.

החברה נשארת חלק מהטבע השלם, והחיים השלמים שלה אפשריים רק בתנאי שיישמרו התנאים לקיומם של בני האדם, שהם: אוויר, מים, קרקע.

לא ניתן להתגבר על המשבר האקולוגי רק בעזרת נקיטת אמצעים כלכליים. חייבים ליצור דמות חדשה של האדם, כמשקל נגד לאדם הצורך: האדם ההומאני ביחס לעצמו ולטבע".

התייחסותי: האדם, החברה והסביבה מהווים חלקים אינטגרליים של הטבע האחד ולא ניתן להתייחס אליהם בנפרד. הטבע מחייב אותנו לאיחוד עם כל חלקי הבריאה, ודווקא ברצון האחד ובמחשבה האחת נתחיל לגלות את הכוח התבוני העליון שלו, את הבורא.

ידיעות קודמות בנושא:
לנו לא אכפת…
לעלות מעל לגורל שלך
חוק ההרמוניה האוניברסלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest