דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אלף פעם תיפול ותקום

אלף פעם תיפול ותקום

laitman_2010-05_ny_4aee73f7d5_b-70.jpg

"תשובה" מסמלת שהרגשתי שחטאתי, אך גם לאחר מכן לא הצלחתי ללכת בדרך הנכונה, לבקש מהבורא כוחות להתעלות מעל הרגשות הנעימות והבלתי נעימות, כדי להתייחס אליו כל הזמן כאל טוב ומיטיב. לא הצלחתי לעמוד בזה ונפלתי. כעת, כדי לעלות שוב, אני זקוק ל"התעוררות מלמטה" ול"התעוררות מלמעלה".

לשם כך מגיעה התעוררות מיוחדת בתקופות זמן קבועות שנקראות חגים, חודש אלול, שבראשי תיבות מסמל: "אני לדודי ודודי לי", והודות לכך, החלטות, הרגשות, התרשמויות חדשות. אז אני מבקש תיקון של אותם החטאים, אשר לא אפשרו לי להשׂיג את הטוב, לעלות, לבקש את כוח האמונה ולהתקדם רוחנית, אלא הביאו אותי לנפילה (מה שכמובן תוכנן על ידי הבורא).

האם אני מחויב כל הזמן למעוד וליפול? – כן, אי אפשר אחרת! כמו שנאמר: "אלף פעם יפול צדיק ויקום". הרגשת החטא אפילו בפעם השנייה, עדיין אינה מספקת להתקדמות, כדי להרגיש אותה לכל עומקה. בפעם הראשונה, אני רק מרגיש, כיצד האור נוגע קלות בכלי ויוצר בתוכי רצון. בפעם השנייה, כבר מראים לי מסך כנגד הרצון שלי ליהנות. כאשר אני חוטא בפעם השלישית, אני מתחיל לגלות יחס לבורא מעל לרצונות.

לכן, אין ברירה, כל אחד נאלץ להפוך לרשע גמור, אי אפשר להיתקן ללא זה ולהפוך לצדיק גמור, כי הרי רק הטומאה הופכת לקדושה. אך להפוך להיות רשע אפשרי רק בזמן ההשתוקקות להיות צדיק!

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 14.09.2010

רשומות קודמות בנושא:
מה זה "חטא"
זמן תשובה – "סליחות"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest