דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / אלף–בית של העולם החדש

אלף–בית של העולם החדש

laitman_2010-11-09-11_6190-70.jpg

אנחנו פוסעים אל תוך עולם חדש, שלא נִצרך למותרות ומסתפק בצריכה רציונאלית, במה שנחוץ לאדם הרגיל. יותר לא נצליח לייצר מכונת כביסה, שמתקלקלת לאחר שלוש שנים, למרות שהיום זה נעשה בכוונה, כדי שבמקום לתקן אותה, האדם יקנה חדשה.

נצטרך לעבור למצב חדש, ואת זה השלטונות צריכים להבין. אך במה הם ירגיעו את האנשים? כיצד ילמדו אותם ויסבירו להם את העובדות? לצורך זה אנחנו צריכים להכין ערכה לימודית, שאיתה אפשר יהיה לפנות לכולם ובצורה מבוססת ומוחשית להסביר: אין ברירה אחרת, בואו נלמד על העולם החדש. אתם לא תלכו לעבודה, אתם תלמדו, אך לא סתם ללמוד, אלא כיצד לקבל תענוג מהחיים. האם זה שווה את זה?

הרי בכל מקרה לא תוכלו לעבוד, אף אחד לא זקוק לכם. הדיכאון הגדול היה חלק מההתפתחות, מיתון רגעי בתהליך גלי, אך היום הכל אחרת. נגמרים לנו כל המשאבים. הגענו לשלב החדש, ובנושׂא הזה כבר פורסמו המון חומרים.

לכן צריך להסביר לאנשים, שהתקופה הסתיימה: יותר לא תהיה עבודה. ממה לחיות? בבקשה: בואו נייצר מוצרים חיוניים, שיספיקו לכולם, ונלמד כיצד לחלק אותם, כיצד לחיות בעולם החדש. צריך לספר על התהליך ההיסטורי, על גדילתו של האגואיזם עד לשלב האינטגראלי ממש, על חוקי המערכת האינטגראלית, על הקשר ההדדי של כל חלקיה, על כיצד מתגלה בה ההדדיות, הקשר האמיתי. אין ברירה אחרת, לזה מחייב אותנו הטבע.

אנחנו צריכים להגיע לצריכה מאוזנת. גם החיות לוקחות מהטבע במידה הדרושה להן לחיות. הן עושות זאת בצורה אינסטינקטיבית, ללא חישובים, ואילו אנחנו צריכים לבנות את היחסים ההדדיים שלנו עם הטבע בצורה נבונה, רגשית, בדרך של לימוד, בכך שמתאפקים, מרסנים את היצר הרע שלנו, בכך שמבינים, שאי אפשר אחרת.

אך במה נמלא את עודף האגואיזם שלנו? האדם הרי רוצה לבלוע את כל העולם, אולם נותנים לו רק מקום מגורים ואוכל. "וזה הכל? מה אני דוב במאורה? ציפור בכלוב?".

מובן שלא. אתה תקבל מילוי עוד יותר גדול מזה, מילוי שרצית קודם לכן ובכל מקרה אף פעם לא השׂגת. זה אפשרי. בוא נלמד, כיצד לעשות את זה.

כך אנחנו מחייבים את האנשים ללימוד, מביאים אותם לזה. אף אחד בעצמו, סתם כך, לא ירצה את זה, כולם מחפשׂים תענוג מוחשי. לכן צריך להכין ערכת לימוד ומערכת חינוך. הדבר ייעשה בהדרגה, עכשיו אנחנו עדיין לא יכולים להגיד את זה באופן גלוי לעולם, אך הגיע הזמן להכין ולהפיץ חומרים על סיבת המתרחש. מכאן יהיה ברור הפתרון. מפני שאין אפשרויות אחרות, רוצה או לא, בכל זאת תצטרך.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם, 31.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
אין כסף לצעצועים
הדרך אל לב העולם
"לכבוש את הדואר והטלגרף"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest