דף הבית / אקטואליה / אלמוות וחיקוי של העתיד

אלמוות וחיקוי של העתיד

דעה: בשנים האחרונות אנו עדים לגל של תהליכי חיקוי או התקדמות ביחסי ציבור, כלומר במקביל לקדמה המדעית-טכנולוגית ריאלית, משגשגות חברות שמייצרות במרחב התקשורתי פריצות דרך מלאכותיות הזהות באופיין לטבעיות.

לפני עשרים שנה נוצרה בשוק העולמי "בועה" של רווחים שהופקו דרך שירותים לא מוחשיים באינטרנט. ה"בועה", שנוצרה על ידי חברות סטארט-אפ של "הכלכלה החדשה" התפוצצה, והשריד שנותר ממנה הוא ״זבל״ מסדרת ״תרוויח עד אלף דולר ביום, מבלי לצאת מהבית". "פריצות דרך שישנו את חיינו" מרוכזות היום במקומות אחרים, כמו סוגים שונים של כלכלה, אנרגיות (מגה-סוללות), משאבים (אנרגיה חלופית וכלי רכב חשמליים), עלויות באופן כללי, תחזיות על אלמוות ההולך ומתקרב, תיירות בחלל, מוות של פחמימנים.

הסיבה לכך נעוצה בכך שפוחת הצורך הכלכלי בבני אדם, הייצור הפך לאוטומטי, ישנה אוטומציה של חשבונאות, ניהול, שליטה. אלה שמבצעים "עבודה לא יצירתית" נדחקים החוצה על ידי תוכניות ומנגנונים. לכן ישנו צורך דחוף בצמצום עלויות ואחזקתה של האוכלוסייה. העתיד הריאלי מוחלף בחיקוי, בווירטואליות של צריכת בני האדם. במונחים פיננסיים אין שום הבדל בין קיומה של איזו טכנולוגיית על או היעדרה. העיקר שיצרכו אותה, שיהיה לה ביקוש, שהמניות שיצמחו בתוך העליות יכללו הוצאות, מחקרים עתידיים וכולי. לכן אנחנו כל הזמן שומעים על פריצות דרך טכנולוגיות מסחררות שאוטוטו ישנו את חיינו, אך גם הפעם "בועת העתיד" תתפוצץ בדיוק כמו כל הקודמות לה.

תגובתי: בני אדם רבים סבורים שהעתיד יביא בקרוב פתרון לכל הבעיות. אני מציע לפנות למומחים מוכרים ולשאול כיצד הם עובדים, ולהיווכח שאצלם קיימים אותם מכשירים ושיטות שהיו בעבר, ואילו הפנטזיות משוטטות רק בקרב האוכלוסייה שאותה ״מאכילים״ באיזשהו עתיד ורוד כדי למכור רעיונות שונים, לשחק בבורסה ולקבל מענקים. לדעתי העתיד ייוולד בתוך האדם.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest