אי אפשר להסתדר לבד

אנחנו נמצאים היום בתקופה מיוחדת: העולם הגיע לכזה מצב, שבו כל האנושות מרגישה שהיא נמצאת ב"סירה" אחת. זה יוצר תנאים מוקדמים טובים מאוד כדי שכולנו נתחיל סוף סוף לקיים את החוק הכללי של הטבע: חוק הערבות ההדדית.

המשבר האינטגרלי והגלובלי חובק את העולם כולו. זה אומר שכל אחד "קודח חור" בדופן הסירה המשותפת שלנו, ולא אכפת לו מהאחרים. ולמעשה, אף אחד לא יהיה מסוגל להתגבר על עצמו, אם כולנו לא נתארגן עכשיו יחד ונתחיל לתמוך זה בזה. וזה נקרא ערבות הדדית. אני נעשה ערב עבור כולם: אני ערב לכך שהם לא יפרו את החוק הזה. וגם כל אחד מהם נעשה ערב עבור כולם ועבורי. ואז אני מגלה בתוכי את האומץ והכוח לא להזיק לזולת, לא "לקדוח חור בסירה".

אם נתקרב כך לחוק הכללי הזה של הטבע, אנחנו באמת נרגיש שלא חסר לנו דבר. הרי אנחנו נהיה תואמים לטבע, ומה יכול להיות יותר טוב מזה? נהיה מאושרים, בריאים, ונחוש ביטחון מוחלט. אף אחד לא יעז להתקרב לגבולות המדינה שלנו ולטעון שהיא אינה שייכת לנו. וכל זה מפני שנהיה בהתאמה עם אותם החוקים שמוכתבים לנו מלמעלה. וכל החוקים הללו מסתכמים לחוק אחד: "ואהבת לרעך כמוך", חוק הערבות ההדדית, שעוזרת לנו להגיע ליחס כזה בינינו.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "פרשת השבוע", 19.08.2011
ידיעות קודמות בנושא:
ללמוד מהטבע את הערבות
ערבות: אחד מעד – נפלו כולם
תשמור על הסירה המשותפת שלנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest