דף הבית / המשבר ופתרונו / איתני הטבע מזעזעים את כדור הארץ

איתני הטבע מזעזעים את כדור הארץ

ידיעה: עוד לפני ארבע שנים האו"ם הזהיר, שהאנושות נכנסת לעידן של תופעות מטאורולוגיות קיצוניות. אירועים שבעבר נרשמו פעם ב- 100 או 200 שנה, יתחילו לחזור על עצמם כל כמה שנים.

לקהילה העולמית ישנה אפשרות לדון בנושאים דחופים בוועידה לנושאי אקלים שנפתחת בוורשה. אבל ספק אם כדאי לצפות לאיזה שהן החלטות דרסטיות. מדענים סבורים, שהאנושות תוכל להחזיק מעמד בגבולות של עליית טמפרטורה גלובלית בשתי מעלות, שזה נחשב לגבול שמעברו מצפה לנו אסון.

אבל שתי מעלות, זהו מדד ממוצע על פני כל כדור הארץ, ראוי לקחת בחשבון שבאירופה עלייה בטמפרטורה יכולה להיות עד שש מעלות, וכזה קיץ כמו בשנת 2003, כאשר החום גרם למותם של עשרות אלפי בני אדם, יחזור על עצמו מדי שנה. עידן של מדדים קיצוניים החל אצל כולם.

תגובתי: אפילו אם היינו מפסיקים לזהם את האטמוספרה, את האדמה ואת האוקיינוסים, אפילו אם היינו מצליחים לסלק את כל מה שזיהמנו והיינו מחזירים את האקולוגיה למצב של המאה הקודמת, אנחנו בכל זאת היינו חווים מכות מצד הטבע, רק שיכול להיות שהן היו מגיעות בצורה שונה. מפני שיחס כזה מצד הטבע יורד אלינו בגלל ההתנגדות שלנו לאינטגרליות, לחיבור הדדי, לאחדות שלו, בגלל ההופכיות שלנו לזה. עד שאנחנו לא נרפא את עצמנו, לא נפסיק להיות גידול סרטני בגופו של הטבע, אנחנו לא נפסיק להזמין על עצמנו מכות יותר ויותר גדולות מצד איתני הטבע.

ידיעות קודמות בנושא:
האנושות נכנסת לעידן החדש
המומחים מציירים עתיד עגום
האקלים של כדור הארץ משתנה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest