אישור להעברת האור

laitman_2010-09-03_2353_us-70.jpg

לשם הפצת הידע והחכמה הקבליים, המקובלים צריכים לקבל "אישור מלמעלה". איננו יודעים מהו האישור הזה וכיצד בדיוק מקבלים אותו. האם מגישים בקשה ומחכים להחלטה? או האם לוקחים את האישור במזכירות?

קיים סוג מיוחד של נשמות, שמסוגלות להוליך את האור העליון לתחתונים. למעשה, "אישור מלמעלה" זהו הכינוי של אותן הנשמות. ונשמות אחרות אינן מסוגלות לכך. על אף שהן יודעות הרבה, אסור להן, מה שנקרא, "לפתוח את הפה", לגלות את החכמה שלהן.

איך דבר כזה יכול להיות? הרי אנחנו נמצאים במערכת כללית, שבה הכול צריך להיות מחובר באופן הדדי?

ובכל זאת, מתוך הגילוי הרוחני, אני רואה שאינני יכול לפעול בצורה ישירה. להיפך, אני חוסם בתוכי את האור, אינני מגלה אותו לאף אחד, ועובד עם מערכות אחרות. והן אלה שמגלות את האור, ודרכן גם אני מתגלה.

זאת הסיבה לכך שרבי שמעון, מחבר ספר הזוהר, נסתר בתוך ספר הזוהר כמקור סודי. הוא מתגלה דרך מערכת אחרת שנקראת "רבי אבא". רבי אבא הוא לא האדם שכותב את הספר, אלא מערכת. שתי הנשמות הללו יכלו לגלות את החכמה, מאחר והן היו שייכות לאור המקיף, אך רבי שמעון השתייך למהות הפנימית של האור המקיף ורבי אבא השתייך לחלק החיצוני של האור המקיף. והם פעלו בשילוב הזה: מהניסוח בדיבור אל הניסוח בכתב, החוצה.

מקובלים מעטים בהיסטוריה ידועים לנו כמחברים של ספרים או כדמויות פעילות, שתרמו את חלקם בהפצת החכמה. ישנם הרבה יותר מקובלים שנשארו באלמוניותם. הם לא כתבו שום דבר, ואיננו יודעים עליהם שום דבר. היה להם רצון גדול לגלות את האור, אך הם לא יכלו לפעול בגלוי, מאחר והנשמות שלהם לא נבעו מהאור המקיף.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "גילוי טפח וכיסוי טפחיים", 26.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
המפתח לגילוי הזוהר
רבי שמעון – אדם בלתי נראה
מוליכי האור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest