דף הבית / אקטואליה / אישה ראשונה בתפקיד ראש ממשלה בעולם הערבי

אישה ראשונה בתפקיד ראש ממשלה בעולם הערבי

שאלה: לראשונה בהיסטוריה של העולם הערבי נשיא טוניסיה מינה אישה לכהן כראש ממשלה, נאג'לה בודן רמדאן, פרופ' לגיאופיזיקה, שמילאה תפקידים שונים במשרד החינוך הטוניסאי.

בהצהרה על המינוי, הנשיא הדגיש שמדובר ברגע היסטורי לעולם הערבי, הוא הביע תקווה שהיא תוכל להתמודד עם משבר הקורונה, עם המשבר הכלכלי של המדינה, השחיתות והכאוס שנוצרו. במדינה שהחליפה בעשור האחרון עשרה ראשי ממשלה, מינוי של אישה לראשות ממשלה במדינה ערבית נחשב מפתיע מאוד והיסטורי. אותו נשיא גם מינה לתפקיד ראש הסגל שלו אישה. רצינו לשאול מה דעתך על הצעד הזה של נשיא טוניסיה?

תשובתי: אני לא יודע בדיוק מה הנימוקים שלו, אבל נראה לי שאישה פרקטית יותר מגבר. מי מנהל את הבית? מי בעל הבית? ברור שזו האישה, כך זה בכל משפחה ומשפחה. לכן כתוב שנאמר לאברהם, "שמע מה שאומרת לך שרה", כי אישה היא ממש בעלת הבית. לכן אני חושב שהבחירה היא בחירה נכונה, אני יודע כמה זה קשה, אבל זו באמת מהפכה גדולה.

שאלה: אתה חושב שזו רק ההתחלה, שנראה בעולם הערבי עוד נשים עולות לשלטון?

תשובתי: נראה לי שהגיע הזמן, למרות הפונדמנטליסטים, צריכים להתחיל להכיר בכך שאישה זה כוח מיוחד, יש לה כוח ויש לה מילה.

שאלה: מהי התרומה הייחודית, הערך המוסף שיש לאישה שנכנסת לתפקיד כזה בממשלה או בכל מקום בעל יכולת להשפיע?

תשובתי: היא מתייחסת גם למדינה כמו לבית שלה, ודואגת לכל דבר ודבר שנמצא תחת ההשפעה שלה.  אישה יכולה להחזיק בראש הרבה יותר דברים מגבר. היא מחזיקה אלף ואחד דברים בראש. גבר לא מסוגל לזה, אם הוא חושב על דבר אחד, הוא שוכח מכל היתר, וגם מאותו דבר אחד הוא שוכח אחר כך. הוא כמו ילד קטן. אישה בגלל שהיא עוברת את תהליך הלידה, התפתחות נשית, יש לה יכולת לארגן, לנהל. אישה זה הטבע, והגבר לא יכול, הוא לא מסוגל, הוא לא בנוי לכך.

 

מתוך ישיבת כתבים, 30.9.2021

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest