דף הבית / אקטואליה / אירופה, נקודת אל חזור

אירופה, נקודת אל חזור

קראתי מאמר שעה על הציביליזציה המערבית הגוססת: "עברנו את נקודת האל-חזור. במקום העמים הדועכים מגיעים המוסלמים, שעוברים מאפריקה ואסיה לגור במערב.

אם היישוב של האימפריה הרומית הגוססת על ידי מתיישבים ברבריים, לקח כשלוש מאות שנה, אז אוכלוסיית אירופה הנוכחית תחליף את זהותה תוך מאה שנה. על רקע כל הפסימיות הזאת, נמצאת תרבות אחת ועם אחד החי בנפרד ומוסתר בקרב העמים, כמו שאמר בתורה הנביא בלעם על היהודים. האירופאים מזמינים את ישראל לחלוק איתם את תהליך הכניעה והדעיכה בפני המוסלמים. 

למה בתרבות האירופאית מתרחשת דעיכה, ואילו אצל היהודים הישראלים מתרחשת תחייה? אפשר להבין זאת בכך שמשווים בין הדתות שמזינות את התרבויות השונות הללו. שקיעתה של אירופה ופריחתה של ישראל, שנובאו עוד בתורה, מורים לנו איזו מהדתות העולמיות מהווה את הדת של החיים".

אני חושב שיש פתרון לבעיה המשותפת שלנו, של המעבר לשלב הבא של התפתחות הציביליזציה: להשתתף כולנו יחד במעבר הזה. כלומר, על כולם לממש את האיחוד הכלל-עולמי, תרבותי, כל אחד ברמה שלו, כמו שמתואר בחכמת הקבלה. ואז אף אחד לא יסבול, אלא כולם בשמחה יעלו למדרגה של גילוי הבורא: "וינהרו אליו כל הגויים", "וכולם ידעו אותי, מקטנם ועד גודלם", "וביתי, בית תפילה, ייקרא לכל העמים".

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest