דף הבית / אקטואליה / אירופה מציינת את יום השואה

אירופה מציינת את יום השואה

שאלה: הפרלמנט האירופאי בשיתוף עם הקונגרס היהודי האירופאי בבריסל, ערך טקס לציון יום השואה הבינלאומי. נשיא הפרלמנט האירופאי מרטין שולץ, נאם בטקס וציין שהתפוצה היהודית תורמת תרומה נכבדה לחיים התרבותיים והכלכליים של אירופה.

יחד עם זאת, הוא הביע צער ואמפתיה על כך שהיהודים לא מרגישים בטוחים באירופה בגלל פעולות הטרור, האלימות וההתקפות הרבות שהם סופגים. מה השתנה באירופה מאז אותם אירועים שהתרחשו בה לפני 70 שנה?

תשובתי: הכול השתנה לרעה. בעבר, לא היה איום ממשי על היהודים מחוץ לגבולות גרמניה ובעלות בריתה, לעומת זאת היום אפשר להצהיר בביטחון מלא שאין מקום בטוח בכל העולם ליהודים והם נרדפים על ידי כולם בהתלהבות בלתי רגילה. גם אירופה וגם ארה"ב נוקטות במדיניות שמסכנת את קיומה של מדינת ישראל ופועלות לפגוע במכוון בריבונותה, לטובת קידום אינטרסים שלהן באיזור. אמנם הנשיא אובמה הצהיר ביום הזיכרון לשואה שכולנו יהודים ברוחנו, אך זה אינו תואם כלל את המדיניות האנטישמית הגלויה והיחס שלו לישראל.

היום יחס כזה כלפי היהודים כבר לא נחשב ליחס שלילי. האנושות עברה תקופה של התפתחות פנימית ועכשיו זה פשוט מתפרץ החוצה כלפי היהודים גם דרך המדינאים והפוליטיקאים. מערב אירופה נגוע בווירוס של אנטישמיות. אני מבין את מצבם, מפני שהעולם מתקרב לפתרון של הבעיה העיקרית שלו, התעלות לדרגת ההתפתחות הבאה. לכן העולם במדרגתו הנוכחית נמצא במשבר של לידה מחדש, והוא חייב להתגבר על צירי הלידה ולהיוולד לדרגה הבאה של "איחוד", בכל המישורים של החיים: החברתי, הפוליטי, הכלכלי ובכלל, ולקבל פורמט חדש לגמרי בהתאם לכוחות הטבע שמפתחים אותנו. הבעיה היא שבינתיים העולם לא יכול להתקדם למצב של איחוד מפני שהאנושות מסרבת להשתנות. בראש ובראשונה מאשמים בכך את היהודים וזה נכון. האנטישמיות נובעת מתחושה תת הכרתית של תלות מלאה של אומות העולם ביהודים שלא מבצעים את תפקידם, והיהודים בעצמם מודעים לכך שכל הבעיות שבעולם נובעות מהם.

שאלה: התפרסמו נתונים על כך שארגוני השמאל הקיצוני בישראל, קיבלו בשנים האחרונות תרומות של כ-260 מיליון שקל, וכ-170 מיליון שקל מתוכם הגיעו מממשלות ארופאיות זרות. אותו פרלמנט אירופאי שקיים את הטקס לציון יום השואה, מזרים הון תועפות למימון פעילותם. איך אפשר להסביר את זה? מה הם רוצים מישראל ומהיהודים?

תשובתי: זו התנגדות פנימית כלפי מדינת ישראל, שמהווה להם הפרעה. כשהיהודים מפוזרים בכל רחבי אירופה קל לפגוע בהם, אך כשמדובר במדינת היהודים, עם צבא, דגל, והמנון ככל מדינה, עצם קיומה מעורר בהם התנגדות, על אף שניתן לראות באופן ברור שקיומה של ישראל הוא לטובתם, היא מזינה את אירופה ואת העולם כולו בטכנולוגיה ובחידושים שלה. אבל עובדה זו לא משנה את יחסם של האירופאים כלפי היהודים, הם לא יכולים לאפשר לאומה השנואה עליהם להתקיים בצורה נורמלית, עד כמה שניתן להגדיר את מצבה כנורמלי. הבעיה היהודית היא בלתי פתירה כל עוד היהודים לא יבינו את המשימה שלהם: להראות לכל אומות העולם את המשך הדרך להתפתחות, ועד שלא יעשו זאת, העולם יסבול והיהודים יסבלו עוד יותר מכולם.

שאלה: האם יש סימנים לכך שהיהודים מתחילים להבין את משימתם?

תשובתי: בקושי רב. הייתי אומר שאומות העולם אפילו מקדימות את היהודים בהבנה הזאת. ככל שזה נשמע מוזר, אומות העולם מוכנים להבין זאת, לקבל ולהכיר בתלות שלהם ביהודים. בספר ישעיהו הנביא נאמר, שאומות העולם יביאו את היהודים למצב הנכון, ויעלו אותם לירושלים.

לכן אני מקווה מאוד שהפצת חכמת הקבלה בקרב אומות העולם, תביא אותם להשפיע על היהודים, כדי שהיהודים יבינו ויכירו במשימתם ויבצעו אותה. אז העולם יוכל לעלות למדרגת ההתפתחות הבאה והטובה, וכולם יחיו בשיוויון ובאושר.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 28.01.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest