דף הבית / המשבר ופתרונו / מאירופה המאוחדת לפאשיזם

מאירופה המאוחדת לפאשיזם

מאמר דעה: השנה החמישית של המשבר הכלכלי העולמי חושפת את חוסר היכולת של המוסדות הקיימים להתגבר על תופעות המשבר. הקפיטליזם, כפי שהתברר, אף הוא אינו מסוגל להתמודד עם הבעיות שנוצרו על ידו, כפי שהיה במקרה של הפיאודליזם או הסוציאליזם על פי הפרשנות הסובייטית. כתוצאה מכך, בזמן הקרוב ייווצרו מודלים חדשים של מבנה חברתי.

כישלון המדיניות הרב-תרבותית באירופה והתחזקות המגמות המשבריות, הביאו לצמיחת הנציונל סוציאליזם. כיוון שבניגוד לסוציאליזם, הדוגל באחוות העמים, הפאשיזם והנאציונל-סוציאליזם התבססו על רעיון העליונות המוחלטת של גזע אחד על פני האחרים, הגיוני שדווקא הם יהוו בסיס לזהות הכלל-אירופאית.

יתכן שהייחודיות של הפאשיזם הכלל אירופאי תהיה המיזוג שלו עם זרמי השמאל ואף השמאל הקיצוני. המצב בגרמניה בשנת 1933 היה דומה מאוד למה שמתרחש היום ביוון, ספרד, פורטוגל, ובקרוב יהפוך למציאות גם ברוב המדינות האחרות של האיחוד האירופי. גורם נוסף שמעודד את הפופולאריות של הפאשיזם, יהיה צמיחת רעיונות שמאלניים בחברה, וכן לידה מחדש של סיסמאות קומוניסטיות.

התייחסותי: לפי לחכמת הקבלה, אם האנושות לא תתקדם לעבר התיקון שלה בדרך הטובה, היא תגיע אליו בדרך של ייסורים שיביאו לנו משטרים פאשיסטיים ומלחמת עולם אטומית, שאותה הם יתחילו בגלל חוסר היכולת לצאת מהמשבר.

ידיעות קודמות בנושא:
הלאומניות חוזרת ביתר שאת
אין עתיד לאיחוד האירופי בצורתו הנוכחית
משבר השלטון האירופאי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest