דף הבית / אקטואליה / אירופה בעד היהודים אבל נגד ישראל

אירופה בעד היהודים אבל נגד ישראל

שאלה: היום אפשר לכסות את השנאה כלפי היהודים על ידי שנאה "מוצדקת" כלפי ישראל. בתחנות אוטובוס בלונדון הופיעו שלטים: "ישראל, זה פרויקט גזעני". מנהיג הלייבור ג'רמי קורבין עושה לעצמו שם באמצעות הפגנת יחס שערורייתי כלפי ישראל. אנשים בעלי שם עולמי בתחום התרבות והמדע מפרסמים מכתבים הקוראים להטיל חרם על ישראל. אנחנו היהודים, עשינו כל כך הרבה עבור האנושות! מדוע אנחנו לא מצליחים להיראות טוב בעיניי אומות העולם?

תשובתי: זה לא יצליח, עד שנשנה את עצמנו ונהיה בני אדם "נכונים". אומות העולם מסתכלים עלינו, ולמעשה הם מראים לנו את ההשתקפות שלנו כמו מראה.

אם נמשיך להתייחס אחד לשני כפי שמתייחסים היום: מזלזלים, דוחים, לא מתחשבים בזולת, אז אומות העולם יתייחסו אלינו באופן דומה. ולא ניתן לשנות זאת, מפני שאנחנו נציגים של כל אומות העולם.

העם היהודי נוצר מכל נציגי העולם שחיו בבבל העתיקה. אברהם אסף את כולם לקבוצה אחת וקרא לה "עם ישראל". אם קיימים בעם ישראל הבנה הדדית, התקרבות, תמיכה וכדומה, אז גם כל שאר העמים, שמתוכם הם יצאו, יתייחסו אליהם באופן זהה בתמיכה, בהבנה וביחס חיובי וטוב. כל אומות העולם יוכלו אז להתאחד, ובאופן כזה ייעלמו מהעולם האגו הגדול, השנאה והריחוק זה מזה.

אבל אם אנחנו מתייחסים בזלזול זה לזה, דוחים זה את זה, אז טבעי הדבר, שבאופן זהה אומות העולם מתייחסות אלינו וגם ביניהן אחת לשנייה.

שאלה: מה עלינו לעשות לשם כך?

תשובתי: אני חושב שצריך לספר לאומות העולם על כך, כיצד הן תלויות ביהודים, ושרק על ידי לחץ נכון על היהודים, הן תוכלנה לאלץ אותם לעסוק בקשר טוב ביניהם. ואז הקשר הטוב הזה בין היהודים יתפשט לכל העולם.

שאלה: אבל האם אומות העולם אינן לוחצות על ישראל?

תשובתי: לא, אני לא רואה שהם לוחצים בצורה נכונה. הם אינם מאלצים את היהודים להתאחד. הם פשוט רוצים להשמיד את היהודים. הם חושבים, שבאופן כזה יגאלו את כל העולם מהרע. והם אומרים נכון, שכל הרע נובע מהיהודים, בגלל שהיהודים לא מחוברים ביניהם בצורה נכונה, מזה נובע כל הרע שבעולם. אבל לא נאמר שצריך לחייב אותם להתחבר ביניהם ביחס טוב, כדי להביא טוב לעולם.

אצל הנביא נאמר שאומות העולם יישאו את עם ישראל על כתפיהם ויעלו אותם לירושלים. "לעלות לירושלים", זה אומר לעלות עד לדרגת אהבת אחים. ואז אהבת האחים הזאת תתפשט בכל אומות העולם.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 5.9.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest