דף הבית / חינוך, ילדים / איפה בית הספר שמעצב אדם?

איפה בית הספר שמעצב אדם?

laitman_2009-02_3475_70.jpg

שאלה: גם היום מלמדים את הילדים בבית הספר להתחלק ולתת, אבל כשהם יוצאים אל העולם, הם מוצאים את עצמם תחת השפעת ערכים אחרים. מה אנחנו צריכים להוסיף לשיטת החינוך הקיימת כדי לעצב בן אדם ולא מומחה?

תשובה: בית הספר הרגיל לא יכול לעצב בן אדם, לבנות בו יחס נכון לזולת, משום שזאת אפשר לעשות רק בעזרת סביבה (חברה) נכונה, לכן חייבים ליצור תחילה את הסביבה המתאימה.

אף בית ספר בעולם לא מציב בפני הילד את המשימה הזאת. בכל מקום מלמדים את התלמידים להגיע להישגים פורמאליים, במבחנים, לנצח בקרב תחרותי ולדרוך על האחרים! המטרה העיקרית בחיים היא להצליח, ולרכוש מקצוע שייתן משכורת כמה שיותר גבוהה.

כל זה היה נכון בתקופה של חברה תחרותית. אבל היום מצאנו את עצמינו בחברה אינטגראלית, שבה פועל החוק שלפיו לא החזק מנצח את כולם, אלא מי שמחובר עם כולם הוא המנצח ביחד עם כולם! לכן התעורר הצורך לעצב אדם אחר, שלא יהיה יריב של כולם, אלא יהיה חבר של כולם.

העיצוב של אדם מהסוג הזה, נוגד את הטבע האגואיסטי שלנו. לכן דרושה כאן שיטה מיוחדת (חוכמת הקבלה) ואמצעי (הכוח המחזיר למוטב). אחרת, בני האדם שוב יעוותו את רעיון האיחוד, ינסו לבנות שוב סוציאליזם או קיבוץ. הרי שום דבר אחר לא יכול לצוץ מתוך האגואיזם הקיים בנו!

לכן, החינוך היא הבעיה העיקרית של החברה, ואם לא נפתור אותה, לא נצליח לשנות את החברה בהתאם לדרישת הטבע. והשינוי הזה אפשרי רק על ידי שימוש בעקרונות הקבלה.

פוסטים קודמים בנושא:
מי יכול ללמד את הילדים?
העיקרון המרכזי בחינוך
על בית הספר לִבנות אדם
פוסטים נוספים במדורים: המשבר הכלכלי העולמי, חינוך ילדים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest