דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איסור לימוד תורה רק לפי הציווי של הבורא

איסור לימוד תורה רק לפי הציווי של הבורא

שאלה: מהי מטרת לימוד התורה?

תשובתי: גילוי הבורא בתכונה של אהבת הזולת (התכונה הזאת נקראת "לשמה"). תראה מה כותב על זה בעל הסולם ב"הקדמה לתלמוד עשר הספירות", סעיף ל"ג (ההוספות בסוגריים הן שלי):

"והענין תבין, עם כל המתבאר לעיל בהקדמה זאת, כי לא התירו את העסק (בתורה) של לא לשמה (למען עצמו ולא למען אחרים, כולל הבורא, אבל בכוונה להשיג לשמה, למען אחרים, לאהבה לכל הבריות), אלא משום, שמתוך שלא לשמה בא לשמה, בהיות המאור שבה (בלימוד נכון) מחזירו למוטב (הופך את האדם דומה לבורא, בזה שאוהב את כולם).

ולפיכך, יחשב העסק שלא לשמה, לבחינת שפחה המסייעת, ועובדת את העבודות הנמוכות (בינתיים בתקופת לימוד אגואיסטית), בעד גבירתה, שהיא השכינה הקדושה (תכונת האהבה, פעולות לטובת האחרים), שהרי סופו לבא לבחינת לשמה, ויזכה להשראת השכינה. ואז, נחשבת גם השפחה, שהיא בחינת העסק שלא לשמה, לבחינת שפחה דקדושה, שהרי היא המסייעת ומכינה את הקדושה (את האדם, תכונת האהבה לכולם). אך נקראת בבחינת עולם עשיה של הקדושה.

אמנם, אם אין אמונתו (כוונות) שלימה (למען עצמו) ח"ו, ואינו עוסק בתורה ובעבודה, אלא רק מטעם, שהשי"ת צוה אותו ללמוד, כבר נתבאר לעיל, שבתורה ועבודה כאלה, לא יתגלה כלל המאור שבה, כי עיניו פגומות, ומהפכות האור לחושך, בדומה לעטלף. ובחינת עסק כזה, כבר יצאה מרשות שפחה דקדושה, כי לא יזכה ח"ו על ידיה לבוא לשמה. וע"כ באה לרשות השפחה דקליפה, שהיא יורשת את התורה והעבודה האלו, ועושקתן לעצמה."

ידיעות קודמות בנושא:
שפחה נאמנה לגבירתה
על המשיכה לחכמה
אם ניצוץ קטן של אור יפתה אותך – תאבד הכול

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest