דף הבית / המשבר ופתרונו / אינקובטור לזוגות צעירים

אינקובטור לזוגות צעירים

אי אפשר שלא לציין את הסיבה האמיתית הנסתרת של התהליכים המודרניים – על המרכיב האידיאולוגי של הרוע האנושי הגדול, המתנגד לחזור ליסוד הטבעי הנכון. "גדולי העולם הזה" אינם זקוקים למשפחות, לילודה, הם אינם מעוניינים בגידול האוכלוסייה, אינם זקוקים למיליארדים "מיותרים" של אנשים.

לפיכך, יוצאת לפועל המדיניות של צמצום האוכלוסייה האנושית בדורות הבאים. האליטות העולמיות לא רואות בעיה בהפחתת אוכלוסיית העולם, נניח, פי שניים, ואף ב- 80%-90%. 10% הנותרים יספיקו לחלוטין כדי לספק לעצמם את כל הנחוץ לקיום.

האגו האנושי מוכן לפירוק המוסד המשפחתי ומביאים אותנו לכך דרך אמצעי התקשורת, תחומי החינוך, התרבות ועוד. השיטות הללו מצליחות בהפצה יותר ויותר רחבה של הסדר העולמי החדש.

ולכן, לא מפתיע, שאם נתחיל לדבר על תיקון האדם שצריך להתחיל משיקום המשפחה, כולל תפקיד הרבייה שלה, אז כמובן שניתקל בהתנגדות חזקה. רבים ישימו לנו "מקלות בגלגלים".

ובכל זאת, אני מקווה שהגישה העוינת, שיצרה את היחס המזלזל למשפחה ולכל מה שקשור אליה, היא גם כן תופעה חולפת. הרי המשבר המתרחב פוגע גם בשכבות העליונות, באליטות, שלמעשה מנהלות מאחורי הקלעים את המגמה הזו. אז הן ירגישו את ההכרח בשינוי הגישה שלהן לעולם.

היום משתלם להן לתמוך במגמה, שתיווצרנה כמה שפחות משפחות וייוולדו כמה שפחות ילדים, כך שאוכלוסיית העולם תצטמצם כמה שיותר מהר. אולם, עם הזמן, כאשר המשבר יגיע גם אליהן, הוא יגרום להן להסתכל על הדברים בצורה אחרת.

מה שלא יהיה, אם אנחנו מדברים על מדינת ישראל – כאן שום דבר לא מפריע לנו. אין מכשולים ויחס שלילי גלוי. וכמובן, עלינו לפעול במקום שבו ניתנה לנו הזדמנות.

ודווקא בסוגיה זו לא ניתקל כאן בהתנגדות רצינית. בחלק מהעם יש ערכים של משפחתיות מצד המסורת או ההרגלים. אנחנו זוכרים ומעריכים את בית ההורים שהיה אוסף את כל הקרובים תחת קורת גג אחת, אנחנו זוכרים את השכונה, את חברי הילדות, וכל זה יוצר יסוד טוב לעניין.

ולכן עלינו לשקם את המסורת שטרם הספיקה להישכח, להחזיר אותה לתרבות, לאומנות ולהשתמש בדוגמאות נכונות כדי להכניס חיים למושג "המשפחה". אני מניח שזה צריך להיות סוג של "משימה לאומית", שמולידה מגוון צורות של תמיכה, בין אם באמצעות יצירות אומנות, סרטים, ספרים או סיפורים, שבהם מרוממים ערכים של יחד, של אהבה והורות טובה. יש להראות לאנשים את היופי ביחסים במשפחה, שמעניקים משענת חזקה לכולם.

עלינו להעמיד את השאלה הזו בצורה תקיפה בפני הממשלה, שאינה תומכת בצורה מספקת בזוגות צעירים בכל מה שקשור לדיור, חופשת לידה, דאגה לפעוטות, מענקים וכדומה. יש להעלות את הסוגיה הזו לרמה לאומית, להתייחס אליה כבעיה כללית של המדינה. חובה לעודד כל גבר וכל אישה שייקחו על עצמם את המשימה הזאת.

חובה לתת דוגמאות של זוגות מצליחים, לעשות תוכניות טלוויזיה שפותחות את הנושא הזה ומעניקות מידע מועיל בעניין, לפתוח מועדונים שבהם הורים וילדים יוכלו להיות יחד, לעודד סופי שבוע בטבע… במיוחד, חשוב לעזור לאימהות, שעליהן נופל הנטל העיקרי בטיפול בילדים בשנים הראשונות.

החברה, המדינה, הממשלה חייבות לקחת על עצמן את תוכנית התמיכה הכוללת הזו כפרויקט לאומי, עם כל ההשלכות של זה. בכך, דרך אגב, ניתן דוגמה מצוינת לעולם כולו, שבו שולטת כעת מגמה הפוכה.

אני רואה בכך לא רק תיקון של המשפחה, אלא תיקון העולם דווקא. הרי ניתן להעביר את היחסים הטובים במשפחה, שאותם אנחנו נלמד את הצעירים, לכל תחומי החיים. העובָּר מוקף בחיק אימו, התינוק שוכב בעריסה, הפעוט מוקף בקרובים, הילד מוסיף לכך את הסביבה בגן הילדים ובבית הספר, כך גם סביב הזוג הצעיר צריכה להיות אווירה תומכת, שמחזקת אותו ומסייעת לו בדרכו על ידי טיפול מסור, טיפול קפדני עוד יותר מאשר בשנות הילדות. הרי התחום הזה רווי בעיות, ובכל משפחה ישנו צירוף ייחודי של בעיות אלה…

ובכן, קודם כל, עלינו לבנות סביבה מיוחדת בחינוך וטיפול בצעירים ובזוגות צעירים. אם לא נלך בכיוון הזה, נמשיך להתדרדר, עד שיישארו כה מעט אנשים שהם כבר לא יהיו מסוגלים להחזיק את המדינה ולשמור על קשר ביניהם.

במילים אחרות, סוגיית המשפחה מעוררת דאגה רבה בנוגע לביטחון המדינה, ולכן אסור לנו לאמץ את המגמות העולמיות החדשות בנושא. יש להבין, שאנחנו נמצאים במצב מיוחד, ולכן, האדישות, הזלזול, ויתר על כן, הטרפוד המכוון מצד הממשלה, פשוט אינם מתקבלים על הדעת וגם זה מצב מאוד מסוכן.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 213, 22.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
תיקון המשפחה, המפתח לתיקון העולם
משפחה במאה ה – 21: החידוש
אהבה ממעוף ציפור 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest