דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / אינך יכול להתווכח עם הבורא

אינך יכול להתווכח עם הבורא

laitman_2010-02-02_4101-70.jpg

שאלה: אני מאד רוצה שכל העולם יתעורר. כיצד עושים זאת?

תשובתי: אינך יכול לצאת מעבר למה שמתגלה היום במערכת כללית של תיקון הנשמות. מתגלה הרבה, השאלה באיזו מידה אנחנו יכולים להשפיע על כך?

העולם אינו מרגיש צורך בחכמת הקבלה, אינו מקשר את כל מה שמתרחש לעובדה שהם צריכים להיתקן. האדם אינו רוצה את זה. כשקורה משהו רע, אתה מחפש אשמים ולעולם אינך מאשים את עצמך. זה טבעי לאגואיזם, לכן אנחנו תמיד מפנים גב לתיקון. בתנאים אלו עלינו לעשות כל מה שאפשר, ומה שאי אפשר – צריך לבנות גישה לדור העתיד. את המקום לעבודה מגלה לך הבורא, ואינך יכול להתווכח עימו.

העולם מתעורר לא בקצב הרצוי, לבורא יש תוכניות שונות. רשימות המשאירות חותם בנשמות בדרך התפתחותן, צריכות לחדור לעומק וזה לוקח זמן. אנחנו היינו רוצים לזנק קדימה, אך אם היינו מכירים את מבנה הנשמה היינו מבינים שמיליוני פעולות מונחות בין שני המצבים בתוך הרצון.

לפעמים, כשהמחשב קופא לרגע, אתה מוכן להתפוצץ. אך הוא מבצע פעולות מתוכננות בלבד, ואין מה לעשות – צריכים לחכות. בכל זאת התהליך מתקצר עם הזמן. פעם היינו מתקינים תוכנה פשוטה מאד כחצי שעה, ועכשיו אנחנו מורידים סרטים שלמים בדקות. בכל מקרה, צריכים סבלנות, כי הרבה מאד פעולות צריכות להתבצע בתוך הרצון הכללי של השכינה. החיפזון שלנו נובע מחוסר הבנה בחשיבות ובנחיצות של כל פעולה. לכן אנחנו לוחצים על דוושת הגז, נותנים לעולם את כל האפשר מבלי להתחשב בתגובתו, כי היא אינה תלויה בנו. לעולם יש קצב ההתקדמות משלו. כמה מאמצים השקיע בעל הסולם ורק 60-70 שנה מאוחר יותר אחרי קריאותיו הנואשות, משהו מתחיל להתעורר.

איננו רואים את האגואיזם המתקרב לתיקון בכל עומקו. עלינו לחשב היטב את היכולת הצנועה שלנו, על מנת להשתמש בה בהפצה ביעילות מקסימלית. אחרת הדברים שלנו לא ישמעו ולא יקלעו למטרה. דיברתי על כך עם הרב"ש ועם מקובלים אחרים שביקרנו אותם. ראיתי שהם בוערים מבפנים ובו בזמן מלאי סבלנות, הם היו מוכנים לצאת להתקפה, אך מה לעשות אם הילד ממשיך להשתעשע בצעצועים שלו? דרוש זמן להתפתחותו.

לכן, עלינו להגביר את העבודה הפנימית בינינו, אז נוכל להעביר לעולם התעוררות דרך הרשת הפנימית של הנשמות, אז האנשים לא יצטרכו אפילו להדליק טלוויזיה או לבוא להרצאות מבוא. תפעיל את הרצון שלך על מנת לבנות קשר נכון בקבוצה, כפי שעשו זאת המקובלים בעבר. שחרר את המידע הדרוש לקהל החיצוני, במנות קטנות, במידת מוכנותה, תאכיל אותה בכפית כמו תינוק.

מתוך שיעור על הקדמת ספר הזוהר, 06.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
נוסחה חדשה להצלחה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest