אין תכונות רעות

כנס סנט פטרבורג, שיעור מס' 4

במקורות נאמר, שלפני שהאדם עומד להיוולד, מלאך לוקח את טיפת הזרע ושואל את הבורא, מה ייצא ממנה: גיבור או חלש, חכם או טיפש, עשיר או עני? אבל האם יהיה צדיק או רשע, זה לא נאמר.

לכן אנחנו צריכים לרכז את כל תשומת ליבנו רק על זה. כל השאר נקבע, ואין מה לעשות בקשר לזה. אנשים שחיו חיים ארוכים יודעים, שמה שאתה, כזה גם תישאר, שום דבר לא ישתנה בך. אתה לא תוכל בשום אופן לשנות את עצמך.

לכן לא צריך לבוא בטענות לאף אחד, אלא פשוט צריך להשתדל לעזור לאדם להפוך להיות צדיק. ואז כל התכונות והאבחנות השליליות שלו פתאום ייהפכו לכזה שימוש, שאתה פשוט תשמח עד בלי גבול.

ככל שהאדם יותר גבוה מבחינה רוחנית, כך התכונות שלו מתגלות כיותר ויותר שליליות, כדי שהוא יוכל לתקן אותן. לכן כאשר צדיקים גדולים נמצאים במצב של ירידה, הם מתגלים כאנשים אגואיסטיים מאוד: עצבניים, כעוסים, נרגנים, קמצנים, וכולי. מצד אחד, רוב התכונות הללו מתגלות בהם באופן פנימי, אף אחד אינו מרגיש את זה מבחוץ. אבל מצד שני, נאמר: "כל הגדול מחברו, יצרו גדול ממנו".

קינאה, זוהי התכונה הנפלאה ביותר, צריך ממש לגדל ולטפח אותה, כמו שנאמר: "קינאת סופרים תרבה חכמה". מפני שאם משתמשים בה בצורה נכונה, אז אפשר לקבל התפעלות גדולה מהתכונות הטובות של החברים, מההישגים שלהם, דבקות עם הקבוצה בעל מנת להשפיע. אני רואה איך הם מצליחים, ואילו אני לא מצליח. זוהי קינאה נכונה! אני לא מנסה להשפיל את התכונות האלה של החברים עד לאפס, אלא משתדל להשיג בעצמי את אותן התכונות.

ישנן שתי אפשרויות של שימוש באותה התכונה: או שימוש שלילי בקנאה, כאשר הייתי רוצה "למחוק" חבר שמצליח, או להיפך, אני רוצה להפוך להיות אפילו יותר ממנו.

מתוך שיעור מס' 4 בכנס בסנט פטרבורג, 12.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
ההַכְווָנָה בקבוצה
להרכיב את העולם שמפורק לחלקי חילוף
קנאה בחברים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest