דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אין שני אלטרואיסטים דומים

אין שני אלטרואיסטים דומים

אם בקרבנו נמצאים אלטרואיסטים, אז הם בעיקרון נוצרו כאלה באופן אינסטינקטיבי. מחקרים מדעיים מראים, שבכל חברה יש 6-10 אחוז אלטרואיסטים. אלה הם אנשים שיש להם התנהגות קצת שונה. הם מרגישים את עצמם יותר בנוח, בביטחון, בנעימות בבטחה, רק כאשר הם משרתים את האחרים ועושים להם משהו טוב. אבל גם זאת היא התנהגות אגואיסטית. בדיוק כפי שאנחנו מלמדים את הילדים הקטנים: "תהיה חבר שלו, תיתן לו, תוותר…", מפני שאנחנו יודעים שהתנהגות כזאת תספק לו את הביטחון המרבי. אותו הדבר קורה בתת מודע עם אותם האנשים. הם מתרוצצים במלוא המרץ בבתי חולים, עוזרים למחוסרי בית, מגנים על הטבע, על בעלי החיים וכדומה. התנהגות כזאת מתוכנתת בתת המודע שלהם, וכך הם מתנהגים.

שיתוף הפעולה ההדדי האינטגרלי מציע דבר אחר לגמרי. אנחנו רוצים, למרות האגו שלנו, להעלות מסה רגילה של בני אדם, ולא רק 10% מכל האוכלוסייה מעל לרמה שלהם, כלומר להבדיל מתוך דרגת ה"חי" את המדרגה הבאה, דרגת "האדם".

הדרגה הזאת נבדלת בכך, שהיא באמת עובדת כאינטגרל, כך שכולנו מהווים אחד שלם כללי ולא בני אדם נפרדים. זו למעשה הדמות הקולקטיבית הרוחנית שלנו. לכן כל כך קל לכנותה "אדם", שבהתאם לסיפורים התנ"כיים היה אב טיפוס של אדם שממנו נוצרו בני האדם. באופן פיזיולוגי אנחנו התפתחנו בצורה טבעית: הטבע הדומם, הצומח והחי, ואחר כך מהקוף נוצר בן אדם. ואילו פסיכולוגית, רוחנית, אנחנו מתפתחים כאילו מדמות של "אדם", שנמצא איפה שהוא מעלינו או בינינו, ושהלך לאיבוד בינינו, הפסיק להתקיים, מפני שעסקנו במילוי הרצונות האגואיסטיים שלנו: אוכל, מין, בית, משפחה, עושר, כבוד, מושכלות.

את כל זה ניתן לחלק לפי שלבי ההתפתחות של האבולוציה שלנו, כאשר אנחנו הפנמנו את כל המילויים האגואיסטיים. והנה הגיע הזמן, שאנחנו כבר צריכים להבדיל מתוכנו את האדם הזה, כלומר את אותו הכלל, האנושות, שכלולה במטרה אחת יחידה, באיחוד, בערבות הדדית, מפני שאנחנו מגלים את עצמנו יותר ויותר כחלקים של אסיפה כללית אחת, מערכת אחת.

מתוך תוכנית מס' 21 על החינוך האינטגרלי, 02.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
דמות של אדם אחד
לפי חוק השלמות של מערכת אנלוגית
אני עם העולם זה אחד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest