דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אין ריבוי של אורות

אין ריבוי של אורות

שאלה: נאמר, שהאור של הזוהר הוא החזק ביותר. אבל אנחנו גם כל הזמן אומרים, שצריכים למשוך את המאור המחזיר למוטב. אז מה אנחנו עושים בשיעור הזוהר, מוסיפים לאור של הזוהר את המאור המחזיר למוטב?

תשובתי: זה אותו הדבר. האור הוא אחד. אין ריבוי של אורות, יש אור פשוט. פשוט, זה אומר, שהוא כולל בתוכו הכול. והוא בעצמו פשוט, מפני שיש לו כוונה אחת, נטייה אחת, מטרה אחת, רק להיטיב.

מפני שהנברא נמצא באלפי צורות שונות, אז נדמה לו שישנן המון פעולות שונות מצד האור, וגם יש כביכול אלפי מקורות של האור, אלפי אורות.

אני נמצא באלפי מצבים ולכן נדמה לי, שיש אלפי אורות שמשפיעים עליי ושכל אור מגיע מהמקור שלו: זה טוב, וההוא לא כל כך, אחד ברחמים והשני יותר בדין, וכך אלפי גוונים. לכן העולם נראה לי כל כך רבגוני, כאילו שמשפיעים עליי אלפי גורמים חיצוניים. אני לא מגלה מאחוריהם מקור אחד, כאילו שיש ריבוי של אלוקיוּת או לפחות שניים: טוב ורע. רק כאשר אנחנו מגיעים למדרגה הגבוהה ביותר, אנחנו רואים שכל זה כוח אחד ויחיד.

זה ההבדל בין חכמת הקבלה לכל יתר האמונות, הדתות והלימודים למיניהם, שמשתחווים לכל מיני מקורות לא אמיתיים. גם אצלם יש פיצול של אותו המקור לכמה מקורות, כפי שבעל הסולם מסביר במאמרים "חכמת הקבלה והפילוסופיה" ו"השלום". אבל כל זה נובע מזה, שבני אדם לא מגלים את הסיבה האמיתית, הסופית, העליונה ביותר, אלא מגלים כל מיני צורות ביניים בדרך שבכוונה מיועדות כדי לייצב אותנו. לכן באים אלינו כל מיני אורות שונים בכל מיני מצבים שונים ואנחנו מתבלבלים, כאילו שיש הרבה סיבות. אבל מאחוריהן אפשר לזהות מקור אחד. אם אתה מתקדם בצורה נכונה בחכמת הקבלה, אז מייד, בתחילת הדרך, אתה מתחיל לזהות שאין עוד מלבדו ורק מגלה אותו יותר ויותר.

לכן המקובלים כבר מלכתחילה אומרים, ש"ה' אלוקינו, ה' אחד", זה צריך להיות הכיוון שלנו.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 26.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
המוזיקה של האור
אור, שלמעשה אינו בר השגה
דרך שבעת צבעי הקשת – אל הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest