דף הבית / אהבה / זוגיות / אין סיבות לגירושין

אין סיבות לגירושין

כנס חרקוב. שיעור מס' 4.

שאלה: אם בעל ואישה לומדים קבלה אך הם על סף גירושין, האם זו רק הבעיה שלהם, או בעיה של הקבוצה? איך הקבוצה צריכה להתייחס לזה, להיות אדישה או להגיב בצורה כלשהי כדי לנסות לשמור על המשפחה?

תשובתי: אני אישית סבור שלא יכולות להיות במשפחה סיבות רציניות לגירושין.

אף על פי שחייתי עם אשתי 40 ומשהו שנים חיים מאוד לא פשוטים ולא נכונים, עשיתי המון טעויות, אני בכל זאת לא מתאר לעצמי בשביל מה אדם צריך להתגרש. לא מתאר לעצמי! מפני שאני יודע מראש ששום שינויים במשפחה הבאה לא יהיו, הכול תלוי בך.

זאת בעיה כאשר זוג מתגרש ושניהם שייכים לקבוצה. צריך כמובן להשתדל לשמור על המשפחה, לנסות להעלות אותם מעל לאגו שלהם, לחייב אותם לעבוד על עצמם, ביניהם. אני חושב שזה אפשרי, אם הם אנשים רציניים ובאמת מתקדמים למטרה, ולא עוסקים באיזה שהם שטויות, אם המטרה שלהם היא מעל לכל העקרונות האגואיסטיים הגשמיים שכל אחד קופץ זה לפני זה עם הבעיות שלו.

אבל אם במשך שנים רבות הם נמצאים במריבות תמידיות, לא יודע מאילו סיבות, אף על פי שאני חושב, שלמעשה לא יכולות להיות סיבות כאלה, אז צריך לעזור להם בשקט, ובנחת להתגרש. אבל זאת בעיה, מפני שנשארים ילדים וכל אחד מהם מקים משפחה אחרת.

זו טרגדיה גדולה לקבוצה, זאת התכללות של חוסר איזון גדול מאוד, כאילו שבסירה נוצר חוסר איזון והיא מתחילה להתנדנד מצד לצד. זהו מקור של בעיות תמידיות. חבל על אותם החברים שנוהגים בצורה כזאת.

אולם במקרים מסוימים אפילו הייתי אומר להם: אם אתם מתגרשים, אז אין לכם מקום בקבוצה. תלכו תעשו מה שאתם רוצים. מפני שאם שניהם יישארו, אז זו תמיד תהיה בעיה, אתם כל הזמן תרגישו ביניכם לא קשר רוחני, אלא כל מיני בעיות גשמיות, שכל הזמן יסתובבו איפה שהוא כאן ברמה הגשמית.

צריך לנסות להימנע מזה בכל מיני דרכים, עד לאיום ממשי של יציאה מהקבוצה. חייבים לעבוד על כך כדי להתעלות, כי אתם כקבוצה בהחלט יכולים להשיג את זה. תנסו לעשות כמה סדנאות טובות, מפגשים בנושא החיבור והאיחוד, להעלות אותם במקצת מעל לבעיות שלהם.

אני לא חושב שברמה הגשמית ישנן בעיות וסיבות בעלות משקל שבגללן כדאי להתגרש.

מתוך שיעור מס' 4 בכנס חרקוב, 18.08.2012

ידיעות קודמות בנושא:
אנחנו נוכל לעשות הכול, אם נתחבר
על כל פשעים תכסה אהבה
לא לתפור טלאים על מערכות יחסים ישנות אלא לבנותן מחדש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest