דף הבית / אין סיבה להיעלב בכלל

אין סיבה להיעלב בכלל

שאלה: אנשים רבים כותבים לנו שהם חיים בתחושת עלבון מסיבות שונות. יש כאלה שלא יכולים לסלוח להורים שהרסו להם את הנישואים. מורים נעלבים מתלמידים כפויי טובה, הורים לא סולחים לילדים שנטשו אותם. אצל הפסיכולוגים הכול מסודר לפי מדפים, יש להם שלוש סיבות עיקריות שגורמות לעלבון ולהשלכות ממנו. הם כותבים שאם אתה אדם חכם, אז אתה יכול לשלוט ברגש הזה ומסבירים איך לעשות זאת. מה היחס שלך לעלבון?

תשובתי: אני לא נעלב מאף אחד, כי אני מכיר את טבע האדם, וככל שאני מכיר את טבע האדם, אני יודע יותר ויותר שאין לי ממי להיעלב. אם אתה נעלב ממישהו, אז מקובלים אומרים, "לך לאומן שעשני", לך לבורא שעשה אותי כזה.

שאלה: זה יחס רציני?

תשובתי: זו לא שאלה של רציני, זו האמת. מאיפה יכולות להגיע לאדם מחשבות, רגשות, תכונות, פעולות משלו? אין בו דבר משלו, הוא פשוט סגור לגמרי בתוך מה שעושה איתו הטבע, כלומר הבורא.

שאלה: זה מצב גבוה. אם נחזור בכל זאת לאדם הארצי, אז נניח הורים שהילדים לא עוזרים להם, עזבו אותם, זרקו אותם, מישהו שבגד בחבר שלו, איך האדם יכול לעבוד עם ההרגשה שעולה בו? אמרת שאם אתה מבין את טבע האדם, אז אפשר לא להיעלב בכלל.

תשובתי: נכון. עליך לנהוג כך, ואז אתה באמת אדם. אתה נמצא לגמרי בצד של האדם האחר.

שאלה: של אדם שפגע בך?

תשובתי: שפגע בך. אני לא מדבר רק על פגיעה. אני חושב שצריך להגיע לדרגה כזאת של התפתחות, שאתה מתחיל להבין שכל האנשים האחרים הם כמו בובות על חוטים שנמצאות סביבך שבהם שולט הבורא כדי שאתה תתקן את עצמך בצורה נכונה כלפיהם, תוכל להצדיק אותם ותאחל להם כל טוב.

 

מתוך התוכנית "חדשות ברוסית", 29.11.2021

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest