דף הבית / כללי / אין לנו יותר צורך בדוגמניות אנושיות

אין לנו יותר צורך בדוגמניות אנושיות

הערה: כיום סופר-מודלים ווירטואליים דוחקים הצידה דוגמניות אנושיות.

תגובתי: בוודאי! מפני שווירטואלית ניתן ליצור צורות אידיאליות המתאימות לכל טעם. אולם, אנשים מבינים שכל זה מלאכותי ואין לו שום ערך. תתאר לעצמך, שנוכל לפסל לא דגם ווירטואלי, אלא לפסל אדם אמיתי. ניצב לפניי אדם ואני יכול לפסל אותו איך שארצה ויכול להיות שאוכל לפסל אפילו את עצמי.

הרי גם אנחנו ווירטואליים. אנחנו מורכבים מתאים, כוחות, שהם בסך הכול וקטורים שמצטיירים לנו בחושים כדמויות מוחשיות. אני רואה לפניי אובייקט אבל הכול נמצא בתוכי. המוח יוצר לי דמות מסוימת מכל הווקטורים האלה. אם כך, מה ההבדל, בין אם אני רואה את זה כדמות שהמוח יוצר בתוכי, או שאני חושב שזה נמצא לפניי? בכך שאני יכול למשש?

שאלה: מה ההבדל בין העולם הווירטואלי שאותו אנחנו מציירים, הופכים אותו לדיגיטלי, לבין העולם הווירטואלי שהמוח יוצר עבורנו?

תשובתי: ההבדל הוא רק בדימוי שלנו ולא בשום צורה אחרת. גם אלה וגם אלה ווירטואליים. רק שיש דרגת ווירטואליות שאליה התרגלנו וכזו שאליה לא התרגלנו.

אם הייתה לנו ראיית רנטגן, ראיית חום בתדרים אחרים, בטווח תדרים אחרים, היינו תופסים עולם אחר לחלוטין. לא היינו מרגישים את הקיר, כמשהו שניצב בדרך של הראייה שלי או החושים האחרים. אם החושים שלי לא היו נתקלים במכשולים, הייתי מרגיש את העולם אחר לגמרי. לכן, הכול תלוי בדגם שנמצא במוח שלנו. פשוט, נכון לעכשיו אנחנו מתוכנתים על ידי הטבע בכזאת צורה שאנחנו מרגישים רק טווח תדרים צר מהטווח שבאמת קיים.

הערה: כירורגים-קוסמטיקאים אומרים שנשים רוצות לבצע ניתוחים פלסטיים, לא כדי להידמות לְמה שהן היו בצעירותן, אלא להידמות לדמויות שאותן יוצר עורך-צילום של רשתות חברתיות.

תשובתי: נו אז מה? זה הרי הכול חיצוני. עלינו לראות את האדם מבחינה פנימית, ואז נראה מה אנחנו מעריכים בו, מה צריך לשנות ומה לא, מה יפה בו ומה לא, וכך גם הוא עצמו יראה זאת וישתדל להשתנות. אנחנו נעריך אותו לפי מצבו האמיתי ביחס לאחרים, עד כמה הוא טוב לב, מוכן להתקשר עם אחרים, או להיפך. זה העיקר! זה הדיוקן שעלינו לראות באדם, ולא הסתכל על החיצוניות.

הערה: אתה מדבר על הדמות הפנימית של האדם, שיהיה טוב לב, נוטה לעזור וכולי. אבל זה עשוי להיות מפחיד עבור האדם אם הוא לא יהיה כזה.

תגובתי: להיפך! תתנתק בשמחה ממי שאתה היום, מכל הכיעור והרוע שבתוכך! למה לא? ועם זאת, תכבוש את כל העולם על ידי טוב לב והבנתך את העולם. ואילו כעת איזו תועלת יש מיופי חיצוני שבסופו של דבר מסתיים כאשר אתה מת?

הערה: אנשים פוחדים להיות טובי לב מפני שהם סבורים שאחרים ינצלו אותם.

תגובתי: אם האדם באמת טוב לב, אי אפשר לנצל אותו מפני שזה לא יצליח. אם הוא באמת מתוקן, אין לך כל מגע איתו, על מנת שהוא יבצע את הרצונות האגואיסטיים שלך. הוא לא יוכל להבין אותך, ואתה לא תוכל להורות, לצוות, להעביר לו איזו שהיא תוכנית שהוא יבצע. מפני שהוא לא כזה, הוא אחר! יש לו מחשבות אחרות, סיבות אחרות להתנהגות, משימות ומטרות אחרות. אתה רואה שהוא עושה משהו, אבל אתה מפרש את הסיבות בדרך שלך.

שאלה: מהי המוטיבציה של המעשים שלו?

תשובתי: טוב מוחלט. הטוב המוחלט, זה כאשר אתה רואה את העולם שקוף ורואה מהי באמת התועלת הנצחית והמושלמת עבור כל אחד מהנבראים בעולם.

שאלה:  האם אפשר ליצור אופנה עבור אדם מתוקן?

תשובתי: או! אם אפשר היה מזה אופנה! זו נקודת מבט אחרת לגמרי על העולם. אלה מחשבות, רצונות מעשים אחרים לגמרי שנראים אחרת מהצד. מפני שכל אדם רואה לפי מידת הקלקול או מידת התיקון שלו. לכן אנחנו לא רואים אותם, אנחנו מפרשים את כל בני האדם לפי התפיסה שלנו את עצמנו.

שאלה: האם העולם הווירטואלי האמיתי יוחלף?

תשובתי: כן. אבל לשם כך עלינו לסבול טוב טוב. עלינו להבין שהעולם שלנו הפוך, מבפנים כלפי חוץ, אמנם יש בעולם רע מוחלט, אבל עלינו לתקן את עצמנו, ולא את העולם. כאשר נתחיל לתקן את עצמנו, נראה את העולם שלנו אחר לגמרי. נראה בתוכו כוחות, אובייקטים, יחסים הדדיים אחרים, שונים. פתאום הכול מתגלה כמו לילד קטן שבהתחלה אינו מבין מה מתרחש בין אנשים מבוגרים, הוא מסתכל על דבר אחד עובר לדבר אחר ולא מבין ואז לאט לאט הוא מתחיל להבין. כך גם אנחנו נתחיל לגלות את העולם.

מתוך תוכנית טלוויזיה "חדשות עם מיכאל ליטמן", 16.9.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest