אין לאן לפנות

שאלה: מה חסר לנו כדי להסביר לעולם את העיקרון של גלגלי השיניים?

תשובתי: כולנו תלויים זה בזה במאה אחוז. בכל מיני תחומים זה מתגלה באופן שונה, אך למעשׂה כל אחוז מלבד המאה הוא שקר. אפילו אם רק אחוז אחד גלוי, זה אומר שכל 99 האחוזים הנותרים, מוסתרים בפנים. כך או אחרת, התלות שלנו זה בזה היא מוחלטת, אפילו אם זה נראה אחרת לגמרי. לאן שלא תפנה, אנחנו כבולים בקשרי ברזל של הקשר ההדדי, ואין לנו לאן לברוח ממנו.

ככל שזה יתבהר יותר, כך האנושות תזעק יותר חזק. כי הרי זה מסמל שאתה תלוי באויבים ובשׂונאים שלך, בכולם ובכל אחד, ולא ברור מה לעשות עם זה. כך גם במשפחה: בעל ואישה מגלים ביניהם שׂנאה ותלות הדדית. כולנו בלתי ניתנים להפרדה, אין לנו לאן להתפזר. הנה הדירה הקטנה שלנו, הנה הילדים שלנו, הנה המקרר שלנו, הנה כל הרכוש. ויחד עם זאת, אנחנו שׂונאים זה את זה עד מוות, אך גם למות איננו מצליחים.

זה מצב בלתי נסבל, חייבים לרכך אותו איכשהו, ליישר אותו. כי הרי זוהי לידתו של עולם חדש, צירי לידה לפני ביאת המשיח. אנחנו תולים תקוות שווא שאם נכיר במתרחש, אז העולם יבין כיצד יש לפעול. ב"כתבי הדור האחרון" בעל הסולם כתב שבני האדם אף פעם לא יבינו זאת, ואף פעם אויב לא יסכים עם אויב אחר. מכאן אנחנו רואים כמה חשובה הפצתה של חכמת הקבלה והאיחוד שלנו, היא מהווה דוגמה לכל העולם.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "השלום בעולם", 26.12.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest