דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אין חלל פנוי ללא רצונות

אין חלל פנוי ללא רצונות

laitman_2009-08_2611-70.jpg

שאלה: אם אני שונא את "מצרים" שבתוכי, כיצד עליי להתמודד עם זה, הרי גם זה חלק ממני?

תשובתי: כל העולם הוא חלק ממני. אני צריך לבדוק עם אילו רצונות, שאיפות וכוחות אני יכול עכשיו לעבוד, כדי להתקדם למטרה, ומאילו כוחות, רצונות, מחשבות ותכונות אני חייב להיפרד, להתרחק מהם, בכדי להתקרב למטרה. עליי לברר, ממה עליי להתרחק ולמה להתקרב. התנועה שלי נקבעת ממה אני נפרד ועם מה מתחבר. מאחר ומדובר על הרצון הכללי המשותף שלנו, שאיתו אינני יודע מה לעשות, אז אני מברר אותו עם אילו רצונות אני רוצה להתחבר ועם אילו לא.

תמונת העולם הרוחני שאנחנו מתארים לעצמנו, נראית לנו כדומה לעולם שלנו, שבו אנחנו עוברים מאובייקט אחד לשני, ממקום אחד למקום אחר. אך העולם הרוחני מסמן, שאני נמצא בתוך רצון אחד ענק, המורכב מכל מיני רצונות. אני נמצא בתוך חלל, המלא ברצונות, ואין חללים ריקים ביניהם. אין חלל פנוי ללא רצונות. לכן, בהימצאי בעומקו של שדה הרצונות הזה, שאין שום דבר חוץ מהם, עליי רק למיין עם אילו מהם אני רוצה לרכוש קשר ועם אילו לא. זו נקראת התנועה שלי.

כל המציאות היא רצון, ספירה, שבתוכה אתה קיים. אין שום דבר אחר. עם רצונות אחדים אני מחובר יותר, עם אחרים פחות, וישנם רצונות שאותם אני דוחה ממני. משמע שאני נע ברוחניות, מבצע כל מיני פעולות, איזושהי תנועה.

מה זה "עליות"? – כשאני מברר יותר ויותר רצונות ומתחבר איתם. ואם רצונות אחרים אני מחובר פחות. אך אני נמצא בין כל הרצונות האלה, בתוך החומר, שבתוכו מיקמו אותי עם ניצוץ אור קטן, ובכך נתנו לי אפשרות לעשות בירורים.

לכן כל העבודה שלנו מורכבת מבירור הרצונות שבתוכם אנחנו קיימים, באילו מהם אני יכול להשתמש בעל מנת להשפיע, ובאילו אינני מסוגל ולכן אני דוחה אותם משימוש. איננו יכולים לצאת משדה הרצונות הזה, ואין חלל פנוי ממנו. חלל פנוי נקרא רצון שאינו מבורר שאותו אינך רואה ואינך מבדיל בו דבר.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 20.04.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
מסע בעולם הרצונות
העולם הרוחני – זה העולם של רצונותינו
סולם הרצונות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest