דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / "אין זמנים בתורה"

"אין זמנים בתורה"

בתורה אין מאורעות שהתרחשו או שיתרחשו, המאורעות רק צריכים להתגלות לנו, והמצבים עצמם קיימים, כל אחד במדרגתו הרוחנית. אם אנחנו בעצמנו משתוקקים לגילויים, אז אנחנו מרגישים את זה כטוב ועונג, אך אם החיים דוחפים אותנו, אז אנחנו מרגישים ייסורים. לכן, אנחנו רוצים לגלותם כעת, ומושכים אור, המגלה אותם.

לכן לא צריך להדאיג אותנו, באיזו צורה וצבעים ספר הזוהר מתאר את המתרחש: במושׂגים של חכמת הקבלה או במילים רגילות, כשהוא מספר על שבטי ישראל והמסע. אני תמיד חייב לראות בסיפור רק דבר אחד, את הקשר בין הנשמות ולא בין הגופים הגשמיים, הקשר בין החברים, קשר בין הניצוצות הרוחניים שלנו, בין הרצונות שלנו להתחבר. וכל שאר הרצונות האחרים נופלים למטה, כאילו שנרגענו בנוגע להם, בכך שהבטחנו לעצמנו ערבות הדדית, והם אינם מפריעים לנו להתחבר. אנחנו מתחברים מעל לרצונות הגשמיים, ובקשר בינינו אנחנו מגלים את מה שהזוהר מדבר עליו.

הוא מספר לנו, כיצד יתגלה הקשר בינינו, בהשׂגה הדרגתית של הערבות. מָדרגה אחר מדרגה, הקשר הזה יתגלה בתמונות, אשר אותן מתאר הזוהר. הזוהר מדבר על המציאות הקיימת בתוכנו, עלינו רק לגלותה בהדרגה, כאילו שאנחנו פותחים תריס אחר תריס.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 11.10.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest