דף הבית / אקטואליה / אין בירה ללא מנהיג

אין בירה ללא מנהיג

שאלה: בימים האחרונים בריטניה חגגה את יובל הפלטינום של המלכה אליזבת השנייה, שמלווה את בריטניה לאורך כל המפלות והמשברים שעברו על הממלכה ב-70 השנים האחרונות. אלה שמעריכים אותה אומרים שאין לה תחליף ושגדולתה של המלכה היא בהצלחה שלה להכיל את כל הניגודים. לאורך כל השנים, גם כשהפרטים האינטימיים והמביכים ביותר של בני משפחת המלוכה נפרשו על עמודי הצהובונים, המלכה המשיכה לספק יציבות כלפי העם הבריטי. מה התרומה החשובה ביותר של מלכת אנגליה לעם הבריטי?

תשובתי: מדובר באישה מבוגרת שנותנת יציבות גדולה מאוד לכל הסירה העצומה של אומות העולם. יש לה רוח חזקה, רצון חזק והיא מאוד יציבה. אני לא מכיר נשים כמוה וכל הכבוד לה. הכוח הפנימי שלה נובע מהכרת העוצמה של התפקיד וצדקת הדרך. היא מתייחסת לכולם כמו לאנשים הנושאים בתפקידים הרבה יותר נמוכים ממנה, וזה נכון. היא יודעת טוב מאד מה עליה לעשות ואיך עליה לתפקד כדי להביא לעולם את מידת היציבות שהיא מסוגלת. היא משמשת סמל ליציבות בריטית.

שאלה: מה אפשר ללמוד ממנה?

תשובתי: יש ללמוד ממנה איך היא מממשת את תפקידה באדיקות, מבלי להתחשב בכל העולם.

שאלה: מה יהיה לדעתך העתיד של בית המלוכה הבריטי אחרי המלכה אליזבת?

תשובתי: למרות החינוך והתרבות הבריטיים, אנחנו רואים שכל הצאצאים בארמון המלוכה אינם יכולים להיכנס לנעליה הגדולות של המלכה.

שאלה: האם ההמשכיות חשובה, ואם כן מדוע?

תשובתי: ההמשכיות נותנת יציבות לכל הסימבוליות של המלוכה, לא יותר מזה. אבל זה דבר חשוב מאד, כי בתפקיד שלה היא קושרת את כל העם, את כל החלקים בבריטניה הגדולה. זו משרה פוליטית ולאומית.

שאלה: רק 60% מתושבי בריטניה בעד קיום מוסד המלוכה, הצעירים פחות תומכים בכך שהמונרכיה תמשיך. האם מלוכה במדינה היא רעיון טוב, ואם כן מדוע?

תשובתי: אני חושב שאפשר לראות כי במהלך השנים זה נותן יציבות למדינה ולעם. מתייחסים לאנגליה בצורה אחרת מאשר למדינות אחרות. כמו שכתוב, "אין בירה ללא מנהיג", זו הצורה הנכונה שצריכה להיות במדינה.

שאלה: בלעדיה הכול יקרוס?

תשובתי: כל העולם עומד לקרוס, זו לא שאלה בכלל. צריכים להבין שכך צריך להיות לפי הטבע, מנהיג שעומד בראש ותחתיו כולם. האדם הפשוט צריך לגלות עד כמה הוא זקוק לאותו מנהיג שדרכו הוא מתקשר לבורא העולם.

 

מתוך ישיבת כתבים, 9.6.2022

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest