דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אימא, אני רוצה איתם!

אימא, אני רוצה איתם!

לאדם נדרש גורם חיצוני, כדי שתהיה לו האפשרות להביט על עצמו מהצד. אם הוא כלול בקבוצה, אז היא משׂחקת תפקיד של הגורם החיצוני הזה במובן החיובי, בכך שמושכת את האדם קדימה ותומכת בו. אך אם הוא מקושר לקבוצה בצורה חלשה, יידרשו לו הרבה צרות וצער פנימיים שידחפו אותו אל היציאה החוצה. כי הרי כשהוא סובל ומתייסר, האגואיזם רוצה לברוח מעצמו.

כך או אחרת, הבירור חייב להתנהל מבחוץ. והדרך הבטוחה ביותר לכך היא לארגן סביבה שתמיד תאפשר לי להיכנס פנימה לתוכה, תעזור ותעלה אותי כדי שאני כמה שיותר מהר ובקלות אחזור לבדיקה ובירור נכונים. אסור לשקוע ברגשות ובמחשבות של האגואיזם שלנו, תמיד צריכים להסתכל עליו מלמעלה, מצד האור.

האגואיזם פועל בצורה פשוטה ביותר. בדומה למכונית צעצוע שפועלת על סוללות, היא נוסעת בין כל מיני מכשולים וברגע שנתקעת במכשול היא משנה כיוון. אני כל הזמן מחפשׂ איפה יש פחות שליליות ויותר חיוביות. הפעולות שלי שייכות במלואן למערכת בינארית: קיימים רק אפס ואחד. אם מגיעה אליי מחשבה יותר נעלה על סיבה ומטרה, סימן שעוררו אותי מלמעלה, המדרגה הבאה שכבר אינה שייכת לרצון לתענוגים. כך מסבירים לי בשׂפה המובנת לי, שישנם דברים טובים יותר, באיכות אחרת, בבחינה יותר גבוהה.

אך בכל זאת מדברים איתי במילים המובנות לי:

– שם יהיה לך טוב יותר.

– שם יהיה לי טוב יותר? – אז אני רוצה!

כך אנחנו נוהגים בעצמנו עם ילדים קטנים, בכך שיורדים עד לדרגת הבנתם. אין דרך אחרת, עד שנרכוש שׂכל עליון יותר של המדרגה החדשה, את ההיגיון של ההורים הרוחניים שלנו. ובזה עוזרת לנו הקבוצה. ישנם מקרים, שהילד בשום פנים ואופן אינו רוצה ללכת למקום מסוים. אך פתאום הוא רואה ילדים אחרים שהולכים לאותו הכיוון בשׂמחה, ואז גם הוא רץ אחריהם: כי אם הם הולכים לשם, סימן שטוב שם.

הגישה הזאת מושרשת בנו מהטבע, משבירת הכלים, מהשתייכות זה לזה. אנחנו שומעים לחברים בקבוצה ולא שומעים בקולה של אימא, כלומר של המדרגה הבאה. אך זו אינה סתם קבוצה, כי הרי מסתתר בה כוח עליון, שׂכל ורגש של מדרגת ההורים. אני לא מתחבר סתם לאיזו חבורת ילדים מהרחוב. אני מבטל את עצמי בפני הקבוצה, ואז בביטול העצמי הזה אני מוצא את הבורא.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 25.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
סוד הקבוצה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest