דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אילו רצונות למלא?

אילו רצונות למלא?

laitman_2012-03-25_133_w.jpg

שאלה: עד כמה שאני מבין, כשמדברים על מילוי הרצונות בדרגת ה"אדם", אנחנו מתכוונים למילוי של הרצון לחיבור עם הבורא. האם אני צריך למלא את הרצונות הגשמיים של האדם, אם הוא למשל רוצה לראות כדורגל?

תשובתי: העניין הוא, שכל הרצונות הלא מסופקים של העולם שלנו, כלומר, הייסורים, מכוונים רק לגילוי הבורא לאדם. ורק אם אנחנו נתקדם למטרה הזאת, הרצונות הללו יתמלאו.

אנחנו רואים עד כמה העולם מלא בכל מיני אפשרויות, תענוגים, בכל מיני דברים, אך בני האדם בכל זאת סובלים.

אנחנו רואים, שלמרות שהעולם מלא בשפע, מחצית העולם סובל מרעב.

אנחנו רואים, שהרפואה מאוד התקדמה, אולם האנשים לא חולים פחות, אלא יותר.

אנחנו רואים, שלאנשים ניתנה האפשרות לחיות חיים נורמליים, יפים, אך הם מתגרשים, לא רוצים ילדים, מספר ההתאבדויות גדל וכולי.

מדוע? במה הבעיה?!

לתת לאדם לראות כדורגל, נו ואז?

עדיף ללמד אותו משהו אחר, מה שהוא באמת יתקרב למקור המילוי, מפני שכל שאר המילויים שאתן לו, חוץ מההכרחיות לקיום הגוף הבהמי שלנו, ירחיקו אותו מהמטרה ובסופו של דבר הוא יסבול.

אין שום דבר אחר! קיימת רק מטרה אחת! לזה צריכה לשאוף כל האנושות.

אם בדרגה הבהמית אנחנו מילאנו את הגוף שלנו בכל הנחוץ לו לקיום, אז כל שאר הכוונות, כל שאר הרצונות, צריכים להיות מכוונים רק להשגת המטרה. אחרת, אם אני משתמש בהם לכיוון אחר, לא למען המטרה, נוצר קשר הפוך שמזמין בתוכי ייסורים, כדי שאני אתקן את הכיוון שלי.

לכן, אם חוץ מלחם, חוץ מההכרחי לחיים, אני נותן לאדם משהו אחר נוסף, למשל: לראות כדורגל או משהו אחר, אני בזה בעקיפין גורם לו ייסורים. אני אתן לו כרטיס למשחק כדורגל, והוא מזה יקבל בהכרח איזו מכה מהגורל, מפני שלא מכוון לכיוון הנכון. וכך זה תמיד. לכן האנושות, במידת התפתחותה, סובלת יותר ויותר.

אין לנו אפשרות אחרת לעשות לאדם טוב, חוץ מאשר לתת לו רמת קיום נורמלית והגיונית: מזון, בית, משפחה, בריאות וכל השאר, רק להשגת המטרה הזאת. בזה כל תוכנית הבריאה.

אך אם אני מסיט אותו מהדרך הזאת, אז אני אשם בכך שהוא לא משיג את תוכנית הבריאה. ומזה יהיה רע גם לו וגם לי. איני יכול לפעול באופן אחר.

לכן, כל העבודה שלי בעולם הזה מסתכמת בלעזור לאנשים לאכול ולשתות רק כדי שהם יבינו איך באמת להשיג את האושר. כל שאר הדרכים מובילות רק לייסורים, מפני שהשפעת האור תהיה הפוכה כדי לכוון באופן כזה את האדם לעברו.

מתוך הסדנה הראשונה בכנס בליטא, 23.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
השוואה אגואיסטית ושוויון אלטרואיסטי
להשפיע = למלא רצונות של אחרים
אלטרואיזם אמיתי ועזרה לזולת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest