דף הבית / אקטואליה / איך מגיעים מפלורליזם לשנאת האחר?

איך מגיעים מפלורליזם לשנאת האחר?

שאלה: ארצות הברית הייתה מדינה שבה אנשים האמינו בלגיטימיות של דעה אחרת, חופש הדעות, תרבות פלורליסטית, ובשנים האחרונות נראה שזה קרס מהר מאוד. איך מגיעים ממצב כזה גבוה, שבו כולם יכולים להביע את דעתם וזה בסדר שיש לך דעה אחרת, למצב של כזו שנאה טוטלית למי שלא חושב כמוני?

תשובתי: לתת חופש ביטוי וחופש פעולה ובחירה לעם שלא חונך לכך, שלא קיבל חינוך פנימי, זה הורס את העם והמדינה. לא פעם אמרתי, שבעבר היו אריסטוקרטים, אנשים אצילים בכל מדינה ומדינה, שמדור לדור גדלו והתפתחו ונתנו חינוך טוב לילדים שלהם, וגם הם עצמם התחנכו להתנהגות יפה, הם למדו שפות, מוזיקה, ספרות וכולי. הם ספגו מכל התרבות האנושית וההיסטוריה העולמית. והם שלטו, הם היו ממשפחות אצילות וידועות, והכירו את כל אנשי המעמד שלהם.

היום יכול להיות שמישהו יצא מברוקלין או מהארלם, ויתחיל לעשות רעש ולמשוך אחריו אנשים וגם אפילו  להחליף את השלטון. האם באמת הוא מבין בזה? וזה נקרא היום דמוקרטיה. זאת אומרת הדמוקרטיה היום זה חוסר חוקיות מוחלט בכל דבר. ולכן אתה רואה מה קורה באמריקה, הם לא מבינים למה הם לא יכולים לשנות מיד את החוקים ולכן מחוקקים מיד חוקים אחרים. לפי ההחלטה שלהם ככה חוק צריך להתקבל, ללא שום החלטות בקונגרס, ללא בחירות, כלום, אלא כך אנחנו רוצים! זה כמו ילדים קטנים, ברור שזה נובע מחוסר השכלה כללית,  מחוסר הבנת ההיסטוריה והמקום בו הם נמצאים.

שאלה: אז מה עושים עכשיו?

תשובתי: שום דבר. עכשיו מה שיהיה – יהיה. עד שכל מיני קבוצות יתחילו לשוטט ברחובות ניו יורק ווושינגטון ויעשו חשבונות אלו עם אלו. ואז נראה את אמריקה מתרוקנת מכל החכמים, המשכילים, המדענים, אנשי התרבות וכולי, כי פשוט לא  תהיה שם תשתית להתפתחות נכונה.

 

מתוך ישיבת כתבים, 10.1.2021

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest