דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איך לתאם בין רגשות לשכל

איך לתאם בין רגשות לשכל

שאלה מה- FACEBOOK: איך אפשר לתאם בין רגש לשכל, הרי הרגשות שלנו מופיעים כתגובה על אירועי החיים שרחוקים ממבנה הגיוני של העולם?

תשובתי: לרגשות שלנו אין שום קשר לשכל. הם מופיעים מפני שהם "קופצים החוצה" מתוך הרצון והרצון הוא הטבע הטבעי שלנו.

השכל, זו מערכת נוספת שנרכשת ונועדה לאסוף את הרגשות, למיין להשוות ביניהם, לרסנם וכולי. אבל בעיקרון, השכל חלש לעומת הרגשות, לעומת הרצונות, הוא משני.

שאלה: האם אפשר לרסן את הרגשות?

תשובתי: אין טעם. צריך להשיג מצב, שבו הרגשות שלך יהיו מאוזנים. אפשר לאזן את כל הרגשות השליליים על ידי רגשות חיוביים ואז ביניהם להרגיש נוח, מפני שגם הרגשות השליליים וגם החיוביים יעבדו יחד למען המטרה העליונה.

באופן הזה אתה יודע שיש לך צורך בכל סוגי הרגשות. אתה לא נמצא במאבק עם הטבע שלך, במאבק עם בני האדם הסובבים אותך. להיפך, אתה נכנס למצב, שבו אתם נמצאים בהרמוניה ביניכם. ומה שבאחד פלוס, מאוזן על ידי מינוס של האחר. נבראנו כך שאם כולנו היינו מתחברים בצורה נכונה, היינו יוצרים מערכת אידיאלית, וכל הפלוסים והמינוסים שלנו היו מתאימים בדיוק זה לזה.

שאלה: כלומר, הפלוסים והמינוסים מפוזרים בכזאת צורה בכל העולם, כדי להתחבר?

תשובתי: זו כל הבעיה. אין לנו ברירה אחרת. אנחנו משתדלים לעשות משהו בינינו, נכנעים כי מבינים ששום דבר לא יעזור וכך מתים.

אבל למעשה, עלינו לראות שלא נוכל לעשות שום דבר בעצמנו, ולבקש מהבורא שיעזור לנו. אז הוא יאיר עלינו עם האור העליון, שבהשפעתו נתאסף במהירות למעין מוזאיקה נכונה ונשלים זה את זה. אז ייווצר שילוב אידיאלי של כולם עם כולם. כל הרגשות החיוביים והשליליים יושלמו, כולם יהיו נחוצים זה לזה. כך נגיע לשלמות.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 24.4.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest