דף הבית / אקטואליה / איך לשנות את המצב בישראל: אצל מי המפתח לאושר של העולם?

איך לשנות את המצב בישראל: אצל מי המפתח לאושר של העולם?

שאלה: מהו התפקיד של היהודים?

תשובתי: חכמת הקבלה זו חכמה שמלמדת אותנו על ההנהגה העליונה, והיא מסבירה לנו שאנחנו נמצאים תחת הנהגה של מערכת כוחות עליונה, שכשהם פועלים ומשפיעים עלינו, אנחנו מגיעים למצב של שילוב, הם עובדים בצורה יותר ויותר צמודה וסגורה עלינו והם יותר ויותר חזק ננעלים ביניהם. בהתאם לזה, האנושות מתפתחת לא רק לרוחב ולגובה, אלא גם בקשר ביניהם. לכן בעולם הופיעו לא רק מדעים ותרבות, אלא גם האינטרנט. התפתחו מערכות כלכליות, מסחריות ופוליטיות, כדי לקשור אותנו יחד. אבל הקשר הזה חייב להיות טוב, דו-צדדי ולעבוד לטובת הכלל.

בחוק של המערכת האינטגרלית קיים רק פרמטר אחד, אליו צריכה לשאוף כל המערכת, כמו בגוף בריא שכל המערכות שלו עובדות בתיאום זו עם זו. ולמרות שהמערכות הללו מנוגדות לפי טבען, למשל מערכת הלימפה נבדלת ממערכת הדם, העצבים וכולי, הן עובדות במגע מלא ביניהן, בהשלמה הדדית, וזה קובע את הבריאות של הגוף. בעולם שלנו אנחנו לא יכולים לאזן את שתי המערכות יחד. דרגות הדומם, הצומח והחי של הטבע קיימות באופן אוטומטי בסימביוזה כזאת.

ואילו הטבע של האדם העלה אותו מעל למערכת הזאת. הוא צריך להבין אותה, לקלוט, לשלב בתוכו ולהשתמש בצורה נכונה. הטבע מאלץ אותנו ללמוד ולשלוט במערכת הזאת, ואילו אנחנו לא רוצים. מאחר ועם ישראל לא רוצה להתאחד למען הרווחה והטוב הכללי, אנחנו הסיבה לכל הבעיות שבעולם. האנושות מרגישה את זה באופן אינסטינקטיבי ולכן מאשימה אותנו. באופן כזה, במידת התגברות הייסורים, הלחץ בעולם עלינו ילך ויגדל.

שאלה: אבל למה זה קורה דווקא היום?

תשובתי: כדי להבין זאת, צריך ללמוד את מערכת ההנהגה של העולם. זה דומה לפנייה שלי לרופא, והוא היה מוצא אצלי עשרות בעיות. בעיקרון, יכול להיות שהן אכן קיימות. כדי לברר ולהבין זאת צריך בפועל ללמוד את המערכת. גם לחולה לא תמיד תוכל להסביר איזו מחלה יש לו, רושמים לו כדורים ושולחים אותו הביתה. ואילו כאן הכדור שאפשר לתת לחברה החולה ולעולם, הוא בעל אופי אחר, אופי אידיאולוגי.

הבעיה היא כדי שנשתמש באופן מודע בכדור הזה, מפני שכל אחד מאיתנו צריך לעלות לדרגת "אדם" ולא להישאר בדרגה של קיום בהמי, למרות שאנחנו לגמרי לא רוצים לעזוב אותה. אבל הטבע דוחף אותנו לתפיסה הגיונית של מהותו. ולכן אין ברירה, נצטרך לגלות את המערכת הכללית של ההנהגה. והיא מדברת על דברים פשוטים מאוד: אם תרצו להשיג איחוד נכון ביניכם על פי העיקרון של "ואהבת לרעך כמוך", אז תביאו את כל המערכת לאיזון. אז כוחות הטבע הימניים והשמאליים, החיוביים והשליליים ישלימו באופן הדדי זה את זה ויהיו מאוזנים. תשנו את החברה האנושית, וכל שאר הטבע יירגע וייכנס לקשר הרמוני עם טבע האדם.

אבל לשם כך צריך לשנות את האדם, צריך לחנך אותו, להסביר הכול, עד שלא נעשה זאת, לא נפעיל את מערכת החינוך האינטגרלית כדי שאנשים ישלימו ויתקרבו זה לזה, שום דבר לא יצא! אתה יכול לשאול: "איך אפשר לשנות שמונה מיליארד בני אדם?". זאת מסבירה חכמת הקבלה. היא אומרת שכל האנושות בנויה לפי פירמידה, שבפסגה שלה נמצא עם ישראל. אם הוא יתחיל לעסוק בהתקרבות אינטגרלית, אז זה בהכרח ישפיע על כל העולם, כלומר עם ישראל יהפוך להיות "אור לגויים". ואז לכולם יהיה טוב: יפסקו התקפות האנטישמיות, תיעלם השנאה כלפי היהודים, והם ייראו כיצד כל העולם כולל השכנים הקרובים שלהם, פתאום יתחילו להתייחס טוב אליהם, מפני שבמקום רע, עם ישראל יביא טוב לעולם.

העולם לא מצפה מאיתנו לשום דבר אחר! לכן כל הזמן מאשימים אותנו במשהו. כל העולם עוסק בעם קטן אחד, מדינה קטנה יחידה, ישראל. אנחנו כל הזמן מתרעמים: "איך זה?! מה עושה האו"ם?". והאו"ם עוסק רק בזה. מה עושה אונסק"ו? אונסק"ו כל הזמן יוצא נגדנו. כל עיתוני העולם מלאים בכתבות נגד ישראל. האם יש איפה שהוא "בעד"? אם נשלם אז יכול להיות שמישהו יאמר משהו "בעד", אבל האמת שהוא לא חושב כך! כלומר, כל מדינה וכל אדם בעולם, במידת ההתפתחות שלו, מתחיל להרגיש שהמפתח לאושר של העולם נמצא בישראל. ועל זה מדובר בכל המקורות הקבליים.

המשך יבוא…

מתוך תוכנית "על מצב החירום בישראל", 14.10.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest