דף הבית / כלכלה / כסף / איך לשלב צדק חברתי עם צמיחה כלכלית?

איך לשלב צדק חברתי עם צמיחה כלכלית?

סקר: בתחילת המאה עשרים, השלב הראשון של הגלובליזציה שינה את הכלכלה העולמית והגדיל את אי השוויון החברתי. הממשלות עודדו את התחרות, הכניסו מיסוי וביטוח מתקדם. מטרתה של ההתקדמות החברתית הייתה להפוך את החברה להוגנת יותר מבלי לכבות את להט היזמות.

כיום, המשימה היא להמציא דרכים חדשות כדי להקטין את אי השוויון ללא פגיעה בצמיחה הכלכלית. פוליטיקאים רבים מתווכחים על הדרכים לפתרון הבעיה, אך עדיין לא מגיעים לתוצאות.

חוסר השוויון הולך וגדל, השנאה בין המעמדות גדלה, השוחד והשחיתות נמצאים בכל מקום והבסיס לתופעות הללו הוא וואקום אידיאולוגי כללי. הימנים נמצאים בספק האם המלחמה נגד חוסר השוויון היא חשובה. השמאלנים פועלים לטובת עליית המיסים, הגדלת הרווחים וההגדלה של ההוצאות הציבוריות. דבר שאינו סביר בתקופה של מיתון כלכלי ומחסור ביזמים.

דווקא רמה מסוימת של חוסר שוויון יעילה למשק, משום שהיא מגבירה את המוטיבציה לעבודה וללקיחת סיכון. אבל, בתנאים האלו פורחת השחיתות, ה"תמיכה מיוחדת", הסטייה בשימוש בתקציבים החברתיים וחוסר השוויון בבריאות ובחינוך. בנוסף, העלייה במספרם של הקשישים אינה מאפשרת לממשלות לצמצם את קרנות הפנסיה.

התייחסותי: למרות ההצעות הרבות, הבעיות אינן נפתרות. העניין הוא, שכל אחת מהבעיות גורמת בתורה לבעיות נוספות. ההחלטות חייבות להתקבל רק על סמך הקריאה של הטבע, שהיא יצירת חברה אינטגרלית אחת. צריכים לעשות צעדים קטנים בכיוון הזה, זהו צעד הכרחי. אנחנו מייד נראה תוצאות חיוביות. יתר על כן, כל הבעיות נפתרות על ידי ההשקעה המינימלית בחינוך האינטגרלי של כל החברה.

ידיעות קודמות בנושא:
סוף עידן הזהב
זקנה של אחדים, אינה משמחת את האחרים
אי שוויון חברתי הורג את כולנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest