איך "לרקום" נברא

אפילו לשם קיום החיים הגשמיים שלנו אנחנו זקוקים לאור, להארה דקה ("קיסטא דחיותא"), לניצוץ הקטנטן של האור שפרץ מהרוחניות כתוצאה מהמפץ הגדול, ושברא את כל החומר של העולם שלנו, שהוא בעצם דמיוני, וקיים רק בתפיסה שלנו. אבל זאת הייתה רק ההתחלה, וכל המשך ההתפתחות שלנו הוא בבניית החומר האמיתי, כלומר הרצון. כי החומר שניצב לפנינו הוא דמיוני, הוא לא קיים. גם הפיזיקה גילתה בשנים האחרונות שקשה אפילו לומר שהחומר מורכב מחלקיקים, מפני שתכונותיהם וצורתם של החלקיקים מוכתבות על ידי אנרגיות וכוחות שיוצרים לנגד עינינו מבנים דמויי ענן.

כדי לגלות את החומר האמיתי, את הרצון לקבל הגדול בכל האופנים השונים שלו, אנחנו זקוקים לאור, שהוא מאציל, בורא, יוצר ועושה את כל הצורות הללו של החומר בארבע הבחינות של ההוי"ה (י' – ק' – ו' – ק') או בעולמות אצילות, בריאה, יצירה ועשיה, שנובעים מעולם אדם-קדמון. זה נקרא "החצי התחתון של הכתר", ואילו עולם אין-סוף הוא "החצי העליון של הכתר".

אנחנו מתחילים להתקדם בהתפתחות הרוחנית אם אנחנו מקבלים מלמעלה את אותו האור שמפתח את החומר. כדי לזרז את ההתפתחות של החומר שלנו, של הרצון לקבל, ניתנה לנו חכמת הקבלה, שעל ידה אנחנו יכולים לבצע פעולות שונות, מתוך מודעות, במקום לחכות עד שיעברו שלבי התפתחות רבים, שרק לאחריהם נתחיל להבין מה קורה, וגם אז לא נבין זאת עד הסוף. האם האדם בסוף חייו מבין הרבה מכל הדרך שעבר? הוא הרי לא מבין את הסיבות למקרים שקרו לו, לא את הקשר ביניהם, ולא את עומקה של הבריאה. שום דבר לא גלוי לו. החיים פשוט חלפו להם.

ואילו אנחנו יכולים להתקדם בחיים בצורה שנוכל להפעיל את עצמנו בעצמנו, ונבין את מה שקורה לנו עד כדי כך שאנחנו נבדוק את עצמנו, נשנה את עצמנו, ונרכיב בעצמנו את חלקי הבריאה הזאת. ואז נוכל לראות וללמוד, איך באמצעות הרכבה כזאת או אחרת נוכל לקבל תוצאות שונות, ומתוך כל זה אנחנו נלמד. את ההשכלה הרוחנית העליונה הזאת אנחנו רוכשים בדעת של הפרצוף שלנו, שכל פעם מתגלה לנו. זה נקרא "אור חסדים בהארת חכמה". בצורה כזאת, ממטה למעלה, אנחנו מתחילים להשיג את זה, ובכך הופכים למדענים אמיתיים, שמרכיבים את הבריאה מתוך אותם החלקיקים.

מהיכן נוכל לקבל שכל, רגש, הבחנות והכוונות כיצד לבצע את זה? – מהאור העליון הפשוט שיורד עלינו. ואז נתחיל להתפתח. אנחנו לא יודעים מה חסר לנו, באילו כיוונים השכל והרגש שלנו צריכים להתרחב, באיזו צורה המוח והלב שלנו ישתפו פעולה זה עם זה כדי "לרקום" עבורנו את הכלי הנכון.

נקווה שעל ידי קריאת הזוהר נוכל למשוך את האור הכללי הזה, והוא כבר יכין לנו את ההבנה וההרגשה, שעל ידן נוכל מתישהו להשתתף בבריאת הכלים. על כך נאמר, שהבורא בורא עולמות ומחריבם, והצדיקים מתקנים את העולמות הללו, כשהם פועלים יחד איתו בשיתוף פעולה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 11.03.2012

ידיעות קודמת בנושא:
ספר חי לגילוי הבורא
להשיג את חכמת הבריאה
כיצד מהחומר הדומם נולד אדם?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest