דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איך לרפא את מגפת האנטישמיות בעולם

איך לרפא את מגפת האנטישמיות בעולם

העָם היהודי קיים כבר 4000 שנה, הוא יצא עוד מבבל העתיקה הודות לאברהם אבינו, שאסף סביבו קבוצה שנבחרה מכל הבבלים. לאחר מכן הקבוצה הזאת עברה גלות מצרים, נדודים במדבר, אירועים ליד הר סיני, חזרה לארץ ישראל ובנתה את בתי המקדש הראשון והשני.

באלפיים השנים הראשונות, מהיציאה מבבל ועד חורבן בית המקדש השני, אנחנו חיינו כעָם רוחני לפי החוקים של "ואהבת לרעך כמוך", בערבות הדדית ובאיחוד, כמו משפחה אחת גדולה. וזוהי הצורה שבה עָם ישראל חייב לחיות. רק בצורה כזאת הוא יכול להתקיים בבטחה ואף אחד לא יוכל לשעבד אותו.

"אהבת ישראל", זה לא מושג מופשט, אלא מסמל, שכל אחד אוהב את העָם שלו ומקושר איתו. אבל אובדן כוח האיחוד הזה בינינו מסמל חורבן של בית המקדש. אנחנו נפלנו מאהבת אחים לשנאת חינם זה כלפי זה, ולכן נזרקנו מהארץ הזאת לגלות למשך אלפיים שנה.

באלפיים השנים האחרונות אנחנו לא היינו עָם. כי עָם ישראל, אלה הם אותם הבבלים שהתחברו על בסיס הלימוד של אברהם, כלומר חוק של אהבת אחים, איחוד וחיבור. לכן היום אנחנו לא עָם. אני מאוד מקווה שהמלחמה האחרונה תיאלץ אותנו סוף סוף להבין, שרק חזרה ל"אהבת ישראל", כלומר ל"ואהבת לרעך כמוך", תחזיר אותנו למצב המתוקן.

וללא זה אנחנו לא נוכל להתקיים. המדינה שלנו קיימת בינתיים בכזאת צורה שלא מתאימה לה, שאותה אנחנו מחשיבים לנכונה. אבל זוהי רק דחייה זמנית שניתנה לנו מלמעלה לפרק זמן מסוים, כדי שנבנה את עצמנו כעָם ונחזור לאהבת אחים.

במצע האחרון "צוק איתן" באוגוסט 2014 אנחנו ראינו, שהעָם מתחיל להבין שהוא חייב באיחוד, נמשך אליו ומפחד לאבד את האיחוד שהושג בסוף הפעולות הצבאיות.

הפעם בעָם התרחש שינוי, נשאר בו רושם פנימי מיוחד, שדווקא האיחוד הזה חיוני לנו. ולכן היום יש לי תקווה שאנחנו לא ניתן לניצוץ הזה שהתלקח בנו לדעוך. המדינה חוזרת לחיי היומיום, כל אחד לבעיות האישיות שלו. אבל אם אף על פי כן, אנחנו לא נעזוב את ההשתוקקות הזאת לאיחוד שנולדה בנו בזמן המלחמה, אז נוכל להתקרב למושג "עָם ישראל".

אם אנחנו נתחיל להתקרב בינינו, אז באמת ניצור מעלינו כיפה בטוחה ונשיג קיום בטוח של עָם ישראל בארץ ישראל. הכול תלוי רק בחיבור שלנו בינינו. כי אנחנו עָם שנוצר מקבוצה שנאספה מנציגים של כל הבבלים על בסיס של איחוד ואהבה.

דווקא הודות למסר הזה הם הלכו אחרי אברהם. לכן, אם אנחנו נוכל היום להיות, לפחות במשהו, דומים לאותה קבוצה רוחנית שהייתה קיימת לפני 4000 שנה, אז נזכה לחיים לגמרי טובים, בטוחים ויציבים על הארץ הזאת.

אנחנו מרגישים, שבזמן האחרון כל העולם החל להתייחס בצורה עוינת מאוד לישראל: כל המדינות ללא יוצא מהכלל. זאת פשוט איזו מגפה שמתפשטת בכל מקום. היא תיפסק רק אם עָם ישראל יתאחד ויראה לעולם כולו צורת חיים חדשה, עָם חדש, מדינה חדשה, שקיימת על בסיס של איחוד של כל אזרחיה, במקום להתקיים למען האגו שלו, בתחרות ועוינות תמידית.

העולם מצפה מאיתנו לדוגמה טובה, ולא מקבל אותה. ולכן הוא מאשים את העָם היהודי בכל הבעיות שלו. האשמה לכיוון ישראל, זו הודאה בכך של התלות שלהם בו. אומות העולם מבינות שהחיים שלהן תלויים בישראל שלא מבצע את התפקיד, את המשימה שלו. העולם מחכה, שעם ישראל יהפוך להיות דוגמה ליחסים חדשים בין בני האדם וחיים טובים.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 427, 27.08.2014

ידיעות קודמות בנושא:
דוגמה טובה, שהעולם מחכה לה
אות קלון רוחני שלא ניתן למחוק או להסתיר
מי ילמד את העולם על אהבת הזולת?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest