דף הבית / חינוך, ילדים / איך לפתח אגו שמור?

איך לפתח אגו שמור?

Laitman_2011-04-17_5247_w.jpg

שאלה: אם קיימים שני תסריטים של התפתחות האגו: אחד, כשהאגו הופך למלחמה שלמה, והשני, כשהאגו מחייב אותנו ללמוד ולהתפתח באופן שיטתי, האם לא יכול להופיע תסריט שלישי, שהאגו יביא את כולם לקהות חושים, להפיכתנו ל"זומבים"?

תשובתי: לא. העניין הוא, שהתפתחות האגו בחברה האינטגרלית לוקחת בחשבון את עלייתו לדרגה הבאה, שבה הוא הופך להיות גדול יותר, כלומר, האגו ממשיך להתפתח.

מה שאנחנו רואים היום בחברה הוא שימור האגו. הוא לא גדל, לא רוצה לגדול. בשביל מה לי לגדול יותר אם יש לי מזה רק בעיות? כשלאדם מופיעות בעיות הוא לא רוצה כלום. עדיף להסיח את הדעת על ידי קריאת איזה ספר, או בכלל להירדם כדי לא להרגיש שום דבר. הוא לא רוצה יותר שום דבר אחר, מפני שהוא רוצה להתחבא מהבעיות, לא לראות ולא לדעת כלום. לכן, אם אתה לא נותן לאגו תשובה נכונה, אז הוא מתחיל לדעוך ואתה הופך לצמח.

כשאתה נכנס לסביבה אינטגרלית ומתחיל יחד עם כולם לפתח, לא את האגו האישי שלך, אלא את האגו הכללי, אז אתה מקבל אפשרויות מילוי חדשות לגמרי, יחד עם כולם. האגו הכללי שלנו, "WE", מתחיל להתפתח ואז מופיעה אצלך האפשרות כל הזמן לגדול, כלומר, כל הזמן להתמלא, להרגיש את עצמך כמקבל חיוּת.

לכן, נכון לעכשיו קיימות רק שתי אפשרויות שניתנו לנו מהטבע. או שהאגו שלנו ילך וידעך, ינמיך את דרגתו, שזה מה שמתרחש עם המובטלים ועם אלה שסובלים ונכנסים לדיכאון. או שאנחנו נפתח ונמלא אותו בקשר עם האחרים.

מתוך השיעור המקדים של הכנס בליטא, 22.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מנהיג הוא האגואיסט הגדול ביותר
מתוקן = מאוחד
הזרימה הנצחית של החיים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest