דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איך לעלות אל השורשים העליונים? 

איך לעלות אל השורשים העליונים? 

שאלה: מה צריך לעשות, כדי לעלות לשורשים העליונים?

תשובתי: לעלות לשורשים, זה אומר לעלות למעלה מהאגואיזם שלך ולהתחיל להרגיש את תכונות הטבע במישור השני, במישור האלטרואיסטי. אנחנו חיים בעולם, שבו קיימת רק תכונת הקבלה, כאשר כל אלמנט בטבע רוצה כל הזמן לקבל. קיימת גם תכונת השפעה, אבל זו השפעה לצורך קבלה, כמו פלוס – מינוס, והכול בנוי על תועלת מוחלטת של כל אלמנט בטבע. ואילו העולם העליון בנוי על תכונה הפוכה, תכונה של השפעה חלוטה.

אבל שני העולמות, העולם שלנו והעולם העליון, מקושרים ביניהם ומתקיימים יחד, רק שאנחנו לא רואים את הקשר הזה, מפני שאנחנו מרגישים רק צד אחד של הטבע, את תכונת הקבלה. כדי לצאת לשורשים העליונים ולהתחיל להרגיש באיזה אופן הם משפיעים עלינו, עלינו לרכוש את תכונת ההשפעה. אבל היא לא ניתנת סתם כך, כביכול הפכתי פתאום ל"טלית שכולה תכלת", לאלטרואיסט. זה לא יצליח. בעולם שלנו לא קיים דבר כזה. הכול עובד על אגואיזם טהור.

אפשר לעלות לשורשים רק אם אנחנו מזמינים על עצמנו אנרגיה עליונה, שנקראת אור עליון שמשנה אותנו, יוצר בתוכנו תכונה נוספת של השפעה אמיתית. בדיוק כפי שיש בנו  תכונת קבלה חלוטה לחלוטין, ולכן אני מוכן לקבל ולקבל, צריכה להופיע בי תכונה הפוכה לזה: להשפיע ולהשפיע. אני צריך להיות למעלה משתי התכונות האלה וליישם אותן בהתאם להחלטות הלא אגואיסטיות שלי.

חכמת הקבלה עוזרת לנו לצאת לדרגה הזו. היא מזמינה עלינו אור מיוחד, "קרינה" מיוחדת מהשורשים של העולם העליון, וכתוצאה מכך אנחנו יכולים לעלות כביכול על ידי הפעולות וגם להשפיע על השורש. במילים אחרות, מהשורש אל הענף מגיעה לעולם שלנו השפעה ואז, בתאום איתה אנחנו יכולים להשפיע על השורש שלנו, על הגורל שלנו.

על העיקרון הזה בנוי השינוי שחל באדם כתוצאה מהשפעה של לימוד חכמת הקבלה.

שאלה: מה עליי לעשות באופן קונקרטי?

תשובתי: לשם כך, עלינו ללמוד בקבוצה בהדרכתו של מורה, לקרוא ספרים שעליהם הוא ממליץ ולשתף פעולה בצורה נכונה עם החברים. שלושה דברים: מורה, ספר, קבוצה, זה מה שדרוש לך.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 27.10.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest