דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איך לנצח את ההרגל

איך לנצח את ההרגל

שאלה: כתוב שהעבודה הפנימית צריכה להפוך להרגל. אך מצד שני, האדם צריך לצאת מתוך העולם שלו, מההרגלים הקודמים שלו, לעבר מקום בלתי ידוע, כפי שהבורא שלח את אברהם, או כמו בקריעת ים סוף. כיצד אוכל לפרוץ אל הדרך החדשה הזאת? לכאורה אני מרגיש שאם אשאר עם ההרגלים שלי, אשאר במקום ולא אבצע את הצעד הבא.

תשובה: זוהי הבחנה מאוד חכמה. ההרגל הוא טוב כדי לרכוש את המדרגה הנוכחית. אך כדי להתעלות ממנה צריכים לבצע "לך לך מארצך", כמו אברהם. לצאת מההרגל הקודם זה נקרא לרצות לקנות כל הזמן הרגלים חדשים, טבע חדש, מדרגה חדשה.

אם אני רוצה ללמוד דבר מה, אני לוקח דוגמא ממומחה. עבורו המדע הזה הפך להרגל, ועבורי לא. ההבנה שלו, ההשגה שלו וההתנהגות שלו אינן קיימות אצלי. אם אני רוצה להיות כמוהו, אני חייב לצאת מההרגל הקודם שלי, שקיים אצלי במדרגה הנוכחית. ולאחר שסיימתי לרכוש אותו, אני נדבק למשהו עליון יותר.

אך כשאני עושה את זה ברוחניות, אני צריך להסתכל על ההתנהגות הפנימית של העליון, ולא על החיצונית. בחיצוניות אני לא אראה כלום. אני צריך לראות לְמה אני נדבק, מה אני מגלה בו, איך אני משתמש בו כדי לעלות לדרגה שלו, כדי ללמוד ממנו.

אני צריך לדרוש ממנו שיעלה אותי, כי אני הרי נמצא בהרגלים הישנים שלי, שבולמים אותי מלהתקדם. הם אמנם מחזיקים אותי במדרגה שלי, אבל הם גם עוצרים אותי מלעלות למדרגה הבאה.

כנגד המעצורים האלה, כנגד ההרגלים האלה, אני צריך איזשהו כוח מיוחד מלמעלה שימשוך אותי. הרי ההרגלים שלי הם כמו כוח המשיכה של כדור הארץ, הם כמו משקולת שאינה נותנת לי להתנתק מהאדמה. אם למשל אני שוקל 80 ק"ג, אני זקוק לכוח גדול יותר שיעלה אותי. לפחות 81 ק"ג. אחרת אני לא אעלה.

וגם ברוחניות קורה אותו הדבר. אני צריך לבקש מהעליון שיפעיל עלי כוח גדול יותר מההרגל הנוכחי שלי ומהכוח הנוכחי שלי. זוהי מכאניקה פשוטה.

ואיך אני יכול לבקש ממנו שיבטל את הטבע הקודם שלי, שאליו אני רגיל כל כך?! הרי אנחנו כמו ילדים קטנים שכל כך רגילים לצעצוע שלהם, עד שהם נדבקים אליו ובשום אופן אינם מוכנים לעזוב אותו.

לכן אני כל כך זקוק לסביבה, כדי שאוכל לבקש להיפטר מההרגלים המולדים שלי, ולרכוש משהו חדש, גבוה יותר!

אתה כביכול מרגיש בתוכך את הקריאה: "לך לך מארצך" (זוהי התעוררות שבאה מלמעלה, כמו שהבורא אומר לאברהם). הרי אנחנו קבורים בתוך ההרגלים שלנו, ואיננו מסוגלים אפילו לחשוב על לעזוב אותם. ההרגל שלי גורם לי להרגיש הכי בטוח, הכי טוב. ואם אדם מרגיש איזושהי התעוררות לצאת מההרגלים שלו – היא מגיעה אליו מלמעלה.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 19.08.2011
ידיעות קודמות בנושא:
להתרגל להשתוקק להשפיע
לצמוח מתוך ההופכיות
תמיד לבקש תוספת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest