דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איך למקם את התחום של הרוחניות

איך למקם את התחום של הרוחניות

laitman_2010-06-07_zohar_9036-70.jpg

הרע שאנחנו צריכים להכיר בתוכנו, הוא אינו אותו האגואיזם שמלווה את האדם בחיים הרגילים. הרע האמיתי הוא רק ביחס לקשר עם החברים בקבוצה. כשאתה מנסה להתחבר איתם, אתה מגלה עד כמה שזה שׂנוּא עליך ודוחה אותך.

הרע זה אפילו כשאתה שוכח על החיבור. תחשיב את זה כרע! אם החיבור אינו חשוב לך, זה בדיוק אותו הרע. כי הרי אתה מעריך את הרע שלך בצורה אגואיסטית, ושופט לפי הבטן המלאה שלך או לפי הכיס. למרות שזה לא הרע, אלא סתם גוף בהמי. הרע מתגלה רק כנגד החיבור, שָם, היכן שהתרחשה השבירה.

הכרת הרע ו"תקופת ההכנה" מתחילים מאותו הרגע שאתה מתחיל להתייחס לקבוצה כאל מקום שבו עובר הגבול/המחיצה לפני העולם הרוחני. הקשר הראשון עם האחרים, זהו המעבר של המחסום, אותו הגשר שנפתח ונפרשׂ ממך אל האחרים.

אם אתה מתחבר עם האחרים לאחד שלם בתכונה הראשונה שלך, ברשימו הקטן ביותר, זה מתגלה כמעבר/כגשר לעולם הרוחני. רק כאן, בקשר עם הזולת קיים הרע, וכל השאר זה לא רע, אלא סתם "חולשות" של הגוף הבהמי. צריך להעביר לגמרי את תשׂומת ליבך מהיחס המנומס ו"היחס האינטליגנטי", לרע האמיתי, היכן שהתרחשה השבירה. אחרת תחשוב שזאב ואריה הם רעים אילו הציפורים הן טובות.

התרגלנו להסתכל על הבריאה בכזה מבט מעוות, שבגלל זה איננו רואים את האמת. ברגע שתעביר את תשׂומת ליבך לקשר עם הזולת, אז תמקם את התחום הרוחני שנמצא רק בקשר עם הזולת, ואז ביניכם יתגלה הבורא.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "חכמת הקבלה והפילוסופיה", 02.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הבורא, פרעה ואני ביניהם
היכן מסתתר הרע האמיתי?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest