דף הבית / אהבה / איך למצוא נשמה תאומה?

איך למצוא נשמה תאומה?

הערה: מנקודת המבט של המדע, אהבה שאותה אדם חווה כלפי אחר, זה פשוט תהליך כימי, שמתרחש בגופו.

תגובתי: בוודאי, אלה תהליכים כימיים.

שאלה: מה זו אהבה מנקודת מבטה של חכמת הקבלה?

תשובתי: זו אהבה בדרגה אחרת. בסיכומו של דבר היא מתממשת בנו באותם תהליכים פיזיים וכימיים, אך בחכמת הקבלה היא נלמדת מהמקור העליון שממנו היא מופיעה בנו. למעשה הכול נקבע לפי מה שנקרא קרבה משפחתית של נשמות. כלומר, ככל שהנשמות שלנו, המרכיבים הרוחניים שלנו, נמצאים במצב קרוב זה לזה במערכת הכללית של כל הנשמות בעולם, כך אנחנו נמשכים ומוצאים זה את זה.

נדמה לנו שזה מקרה, שאלה נסיבות מסוימות שהפגישו אותנו, אבל בשום אופן לא, אין מקריות בעולם! רק שורש עליון מביא אותנו לתנועה אחד כלפי השני, והוא זה שמחייב אותנו לשים לב זה לזה ולהתקרב. אבל באיזו דרגה להתקרב, באיזה מובן להתקרב? זה כבר תלוי באיכות של השורשים הרוחניים שלנו.

שאלה: כיצד מתרחשת ההתקרבות הרוחנית הזו?

תשובתי: האדם שבעולם שלנו לא יודע זאת, אנחנו מה שנקרא "מריחים" זה את זה, חוקרים ולומדים זה על זה. נדמה לנו שאנחנו מתאימים או שלא. נדמה לנו, שהנסיבות מובילות אותנו לזה וכולם גם אומרים: "אתם כל כך דומים, מתאימים" וכולי. הכול זה עולם של בובות, עולם של משחק, אבל למעשה אלה הכוחות הרוחניים, השורשים הרוחניים, שקובעים הכול.

שאלה: איך אפשר לחפש שותף רוחני?

תשובתי: אנשים לא יוכלו לעשות זאת, כי אנשים לא מבינים את זה. אנחנו לומדים על כך בחכמת הקבלה ומבינים באיזה אופן זה פועל. אבל בעולם שלנו בינתיים איננו יכולים ליישם זאת.

שאלה: האם אהבה, זה קרבה בין נשמות?

תשובתי: אהבה, זו משיכה של נשמות תאומות. אבל זו אהבה רוחנית, אידיאלית.

שאלה: מה הכוונה "נשמה תאומה"?

תשובתי: נשמות תאומות, אלה הן נשמות שנמצאות בשילוב קרוב מאוד בעולם הרוחני. קיימת נשמה כללית, בתוכה יש המון נשמות פרטיות, שקיימות בכל מיני שילובים זו עם זו. הקומבינטוריקה שלהן קובעת את הקירוב, הפירוד, התנועה, כולל גם הקרבה הפיזית, באופן כללי, הכול זו תנועה ברָאונית בינינו בעולם שלנו.

שאלה: כלומר הכינוי "החצי השני שלי" מתכוון לנשמה תאומה?

תשובתי: זהו מקרה אידיאלי.

שאלה:  מה הם ייסורי אהבה?

תשובתי: ייסורי אהבה בעולם שלנו, אלה ייסורים אגואיסטיים נטו כתוצאה מכך שאני זקוק למילוי ואיני יכול למצוא אותו. הייסורים נובעים מהשאלה "היכן החצי השני שלי, שימלא אותי?". זה דומה לשאלה "היכן ארוחת הצהרים שלי, שאותה אני רוצה לאכול, שמגיע לי?". אותו הדבר לחלוטין. ואותו הדבר גם לגבי מין ויתר המילויים.

שאלה: מה צריך להיות עיקרון היחסים באהבה מנקודת מבטה של חכמת הקבלה?

תשובתי: זו הבנה הדדית, השתוקקות למטרה משותפת שבתוכה אנחנו מתחברים יחד לאחד שלם. אבל רק במטרה משותפת.

שאלה: זו יכולה להיות כל מטרה?

תשובתי: לא. רק מטרה רוחנית! והמטרה הרוחנית היא חיבור של הנשמות שלנו. כפי שכתב משורר אנגלי גדול בשם צ'וסר: "להשיג מיזוג ודבקות של נשמות בשזירת הגופים שלנו". כלומר הוא צחק על מה שאנחנו רוצים.

שאלה: מה הם "ייסורי אהבה" מנקודת מבטה של חכמת הקבלה?

תשובתי: ייסורי אהבה, מרגיש אדם שרוצה למצוא את החצי השני, כולל את כל שאר הנשמות בעולם, כדי להשיג בחיבור הרוחני מצב שבו אני נותן הכול ותמיד דרכן אני משפיע לבורא. זו נקראת אהבה אמיתית. נצחית.

שאלה: האם יכולות להיות פרידות בין נשמות תאומות, ניתוק קשר, למה זה קורה?

תשובתי: לא ראיתי בעולם שלנו תוצאות כגון אלה. אנחנו עדיין נמצאים במצב שבו העולם שלנו, הוא עולם שבור והוא רק מתחיל את ההתקרבות לרוחניות, לעולם המתוקן.

אנחנו בהכרח נגיע לזה, השאלה היא רק מתי. אנחנו נשיג מצב כזה שבו נבצע במקביל פעולות בעולם שלנו על בסיס פעולות רוחניות. ואז נתאהב בנשמה ונתחבר מה שנקרא "נשמה בנשמה". אז כולם יתקיימו באופן כזה. אני לא מתאר לעצמי שבמצב כזה הפירוד אפשרי.

שאלה: אז לא יהיו פרידות?

תשובתי: לא. זו אהבה נצחית!

מתוך תוכנית טלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 28.02.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest