דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איך לחדור לתוך רצון זר?

איך לחדור לתוך רצון זר?

שאלה: מה זאת ההתכללות ההדדית, שאותה אנחנו צריכים להשיג בינינו?

תשובתי: ההתכללות של הרצונות זה בזה התרחשה ב"שבירת הכלים". התכללות ברצונות זרים יכולה להיות גם ללא שבירה, אלא על ידי "מסכים" משותפים.

לא יכולה להיות התכללות ברצונות. אם אני רוצה מתוק ואתה מלוח, אז אלה הן שתי דרישות שונות שאינן יכולות להיות יחד. הן יכולות איך שהוא להתלבש זו בזו, אבל אף אחת לא יכולה לבטל את השנייה. לכל רצון יש את המקום שלו, איפה שהוא מתגלה ומקבל מילוי.

האור הוליד כל רצון ומחזיק אותו באותה הצורה שבה הוא נוצר. לכן מופיעה שאלה גדולה מאוד: אז מה זאת התכללות, חדירה, לתוך רצון זר ואיך זה אפשרי?

התכללות יכולה להיות רק בצורות חיצוניות שאנחנו מקנים לעצמנו, בכך שמבפנים נשארים אותו הדבר. אנחנו לא יכולים להתכלל זה בזה על ידי הרצונות, כי לכל אחד רצונות משלו. נאמר: "כשם שפרצופיהם אינם שווים, כך גם מחשבותיהם ורצונותיהם אינם שווים". אנחנו לא יכולים להתחבר ברצונות, מפני שכל רצון מוגדר באופן מדויק ומופרד מהאחרים.

כל רצון נברא על ידי אור מיוחד. אבל כשהרצונות האלה עושים לעצמם צורה של השפעה כלפי מקור אחד, אז הם יכולים להתחיל להתאחד בזכות צורת ההשפעה הזאת ולהתכלל זה בזה, דווקא משום כך שיש מקור אחד משותף, אחד לכולם. אם כל הרצונות משתוקקים אליו, אז הודות להשתוקקות המשותפת שלהם הם מתחילים להתכלל זה בזה.

אחרת, התכללות הדדית היא בלתי אפשרית. רק המקור המשותף האחד מחייב אותנו להתחבר ולהתכלל בינינו. אחרת היינו נשארים נפרדים. ורק כך אנחנו יכולים להשיג חיבור אמיתי, ולא כמו חבורת פושעים שמתחברים למען תועלת אגואיסטית, היכן שכל אחד נשאר עם הרצון שלו ובעזרת החיבור מקווה להשיג מילוי לעצמו.

אבל אם אנחנו רוצים להתכלל ברצונות האחרים, אז זה אפשרי רק ב"אור חוזר" שמכוון רק למקור אחד, שמחבר אותנו בינינו. כמו שנאמר: "עושה שלום במרומיו, הוא יעשה שלום עלינו".

הרצונות עצמם אף פעם לא יכולים להתחבר, כל רצון נשאר בפני עצמו. אם זה לא היה כך, וכל הרצונות שוב היו מתחברים ומתכללים לרצון אחד, אז לא היינו משיגים בגמר התיקון עוצמת השגה פי תר"ך פעמים ממה שהיה לפני זה. עוצמת ההשגה פי תר"ך פעמים, זה מפני שכל רצון נשאר בפני עצמו, כל אחד נמצא בקליפה שלו, בעטיפה שלו. וכאשר, על אף הכול הם מתאחדים לפרי אחד, תחת קליפה אחת, כמו גרעיני רימון, אז יש השגת השלמות פי תר"ך פעמים, דבקות באור, בירור של האור.

מתוך שיעור על "תלמוד עשר הספירות", 02.09.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מגע בנקודת הצמצום של האגו
העיגול הוא תכונתו של הבורא
מתחילים להתעורר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest