דף הבית / המשבר ופתרונו / איך להתגבר על משבר האמון?

איך להתגבר על משבר האמון?

שאלה: אלו פעולות של איחוד יעזרו להתגבר על משבר האמון בינינו?

תשובתי: כיום, משבר האמון אחז בכל בני האדם בעולם, אין אמון במשפחה, בין הורים לילדים, בין אזרחי אותה מדינה, ועל אחת כמה וכמה בין מדינות ובין עמים. אנו חיים בניתוק ופרוד בינינו מפני שהאגו שלנו גדל כל הזמן.

העולם שלנו נברא רק על ידי תכונה אחת, אגואיסטית, ואילו את התכונה השנייה, האלטרואיסטית שמאזנת את התכונה האגואיסטית, עלינו להוסיף בעצמנו. עלינו להחדיר לתוך העולם הזה את תכונת ההשפעה והאהבה כדי שהיא תעמוד כנגד האגואיזם.

אבל אנחנו לא עוסקים בזה ולכן מתרחש תהליך ריחוק תמידי בין בני האדם, גם במשפחה וגם בחברה, בכל מקום. מה אנחנו יכולים לעשות בקשר לזה? רק להתחיל למשוך על עצמנו את הכוח הטוב שקיים בטבע אבל ניסתר.

כוח הטוב הזה נקרא "בורא" או "אור", ואנחנו חייבים למשוך אותו. בזה תלוי העתיד שלנו ועתיד ילדינו. בואו ננסה לעשות זאת! חכמת הקבלה מדברת על הדרך להגשים זאת. לכן עלינו לסגל לעצמנו את החכמה הזאת בצורה נכונה, להתאים אותה לזמנינו, להעביר אותה בצורה כזו שהיא תהיה מובנת לנו, ואחר כך גם לאחרים, ואז נצליח ומשבר האמון ייעלם.

זה יקרה רק כאשר, דווקא הודות למשבר הזה, ניאלץ למשוך על עצמנו את האור העליון, שיאזן את היצר הרע שלנו ובסופו של דבר נרכוש קשר זה עם זה. יתרה מכך, כולנו נרגיש מאוחדים ברצון אחד.

הבורא ברא רצון אחד, ואחר כך האגו, ניפץ, הפריד אותנו ברצון הזה, חילק את הרצון לכמות אין סופית של חלקים. ועכשיו, את מקום שבו שורה בינינו האגו, עלינו לכסות בטוב, בקירוב הדדי, בהשפעה הדדית ואפילו באהבה. זוהי המשימה שלנו. אז, מעל לנשמות הקטנות שלנו שמופרדות על ידי האגו, יכוסה הכול בקשר הדדי טוב. וה"סנדוויץ'" הזה, כאשר בפנים האגו העצום ומעליו האלטרואיזם הגדול והאדיר, השפעה ואהבה, ייתן לנו כזאת עוצמה להשגת הבורא ואנחנו נחדור לעומקו ונימצֵא בהשגה, בהתפשטות, בנצחיות, בשלמות. זה המצב המיועד לנו ויהיה שלנו, רק עלינו להשתוקק אליו.

שאלה: בעיקרון, העבודה הזאת היא לא לשעה אחת, האם מפני שהאגו כל הזמן ילך ויגדל, אנחנו נצטרך כל הזמן לבנות מעליו גשרוני אהבה?

תשובתי: אין בכך שום דבר רע. מקובלים רבים השיגו פסגות של גמר התיקון וגם אנחנו נמצאים במצב שבו אנחנו בהחלט יכולים לעשות זאת, אין כאן שום דבר שלא ניתן להשגה.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 8.5.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest